تشکیل هیئت هفت‌نفره برای رسیدن به وحدت/ نظر شورای نگهبان برای ما فصل‌الخطاب است

قائم‌مقام حزب موتلفه اسلامی گفت: حزب موتلفه اسلامی هیئت هفت‌نفره‌ای را به عنوان شورای مرکزی خود انتخاب کرده است که با گروه‌ها و احزاب گوناگون در حال مذاکره هستند تا نسبت به نامزدها بتوانند به تفاهم یا ائتلاف و وحدت برسند.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تأیید صلاحیت نامزدهای دوازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی، در خصوص برنامه‌های حزب موتلفه اسلامی برای ورود به کارزار انتخابات اظهار کرد: حزب موتلفه در ابتدا به افراد وابسته به خود در سطح کشور برای ثبت‌نام و پیش‌ثبت‌نام در انتخابات فراخوان داد؛ در ادامه برای افرادی که در مرحله بعد قصد ثبت‌نام داشتند یک وبینار مجازی برگزار کرد و توصیه‌هایی در این زمینه داشت.

وی افزود: شناسایی لازم نسبت به نیروهای وابسته به حزب یا عضو حزب در سراسر کشور صورت گرفته است و مشخص است که این حزب پس از اعلام صلاحیت‌ها از چه کسانی می‌تواند حمایت کند؛ در این راستا جلساتی هم با اعضا و گروه‌های سیاسی مختلف برگزار کرد.

تشکیل هیئت هفت‌نفره برای رسیدن به وحدت

قائم‌مقام حزب موتلفه با بیان اینکه حزب موتلفه اسلامی هیئت هفت‌نفره‌ای را به عنوان شورای مرکزی خود انتخاب کرده است که با گروه‌ها و احزاب گوناگون در حال مذاکره هستند تا نسبت به نامزدها بتوانند به تفاهم یا ائتلاف و وحدت برسند، ابراز کرد: البته هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم و تنها در حد تبادل نظر با احزاب و گروه‌های سیاسی برنامه‌هایی را دنبال می‌کنیم تا به نتیجه برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که با کدام‌یک از احزاب و گروه‌های سیاسی ائتلاف خواهید کرد، گفت: تلاش شده است با همه گروه‌های اصولگرا و احزابی که می‌خواهند در چارچوب نظام جمهوری اسلامی فعالیت کنند، به‌خصوص گروه‌هایی که سرمایه اجتماعی بیشتری دارند، تبادل نظر و مذاکره صورت گیرد.

نظر شورای نگهبان برای ما فصل‌الخطاب است

ترقی در خصوص نتایج تأیید یا رد صلاحیت‌های شورای نگهبان ابراز کرد: از سوی حزب پیشنهادی در رابطه با عدم احراز و مقطع بررسی صلاحیت‌ها توسط هیئت اجرایی مطرح شد و بر اساس آن به شورای نگهبان پیشنهاد شد که اگر در بررسی صلاحیت‌ها به عدم احراز رسیدید آن را به مردم واگذار کنید تا مردم تشخیص دهند.

وی با تاکید بر اینکه پیشنهاد دیگری به شورای نگهبان نداشته‌ایم و نظر شورای نگهبان برای ما فصل‌الخطاب است، اذعان کرد: در مواردی که شاید اشتباهی رخ داده باشد، زمینه برای رسیدگی و شکایت فراهم است و باید پیگیری‌های لازم انجام شود تا اگر در حق کسی ظلمی شده یا اطلاعات نادرستی ارائه شده است، اصلاح شود.

۴۰ شاخص را برای انتخاب افراد در نظر گرفته‌ایم

قائم‌مقام حزب موتلفه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر معیارهای انتخاب نامزدها در حزب موتلفه گفت: حدود ۴۰ شاخص را برای انتخاب افراد در نظر داریم که اصلی‌ترین آن‌ها پایبندی به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه، آشنایی با قوانین اسلامی و قانون اساسی، سلامت فکری و اخلاقی و اعتقادی و اقتصادی فرد است.

وی ادامه داد: علاوه بر این ویژگی‌ها کارآمدی برای حل مسائل اساسی کشور، همچنین تخصص و سایر موضوعاتی که به کمیسیون‌های مختلف مجلس مربوط می‌شود و در ادامه سابقه اجرایی که فرد باید داشته باشد تا بتواند در امر قانون‌گذاری مفید واقع شود از دیگر مواردی است که مد نظر حزب موتلفه اسلامی است.

ترقی خاطرنشان کرد: داشتن روحیه تشکیلاتی و کار جمعی نیز از جمله ویژگی‌هایی است که باید  به آن‌ها توجه ویژه داشته باشیم.

کد خبر 718109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.