استفاده ۸۰ درصد جامعه از طب ایرانی / این ۲ حوزه مکمل یکدیگر است

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با بیان اینکه براساس تحقیقات انجام شده بیش از ۸۰ درصد مردم جامعه از طب ایرانی استفاده می‌کنند، گفت: طب ایرانی ظرفیت‌های ارزشمندی دارد و باید به دور از افراط و تفریط‌ها و با سیاست‌گذاری‌های درست و دقیق از آن به نحو احسن بهره‌مند شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، نفیسه حسینی یکتا با بیان اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده بیش از ۸۰ درصد مردم جامعه از طب ایرانی استفاده می‌کنند، اظهار کرد: طب ایرانی ریشه در فرهنگ، آداب و رسوم ایرانیان دارد و از دیرباز مورد توجه ایرانیان بوده و هیچ وقت از بین نرفته و آنچه که در حال حاضر رقم خورده دانشگاهی کردن این طب است.

وی افزود: از سال ۱۳۸۶ که بستر این طب در کشور فراهم شده بالغ بر ۵۰۰ فارغ‌ التحصیل در این حوزه داریم و مقالات پژوهشی متعددی به چاپ رسیده است و این تلاش‌ها باعث شد تا کشورمان به رتبه چهارم در تولید علم در طب‌های سنتی و جایگزین در دنیا بعد از چین، هند و آمریکا ارتقا پیدا کند که این موضوع نشان‌دهنده عزم متخصصان این حوزه برای تولید علم در این حوزه است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به مخالفت برخی افراد با طب ایرانی گفت: افرادی بدون علم به ظرفیت این حوزه و بدون تلاش برای اطلاع و آگاهی از این حوزه به مخالفت می‌پردازند، از طرفی در سطح جامعه با افرادی روبه‌رو هستیم که از علاقه‌مندی مردم سوءاستفاده می‌کنند و بدون علم و دانش کافی خدمات و مداخلاتی را به نام طب سنتی انجام می‌دهند که سبب آسیب‌هایی به سلامت مردم می‌شود.

وی ادامه داد: برخی از پزشکانی که با طب ایرانی مخالفت می‌کنند، عزمی برای دریافت اطلاعات درست و دقیق یا گوش شنوایی برای این موضوع ندارند یا ظرفیت‌های طب ایرانی را می‌شناسند، اما برای اطلاع از ظرفیت این حوزه با آن مخالفت می‌کنند.

حسینی یکتا تصریح کرد: افراط و تفریط‌ها از طرفی باعث تهدید سلامت مردم می‌شود و از طرف دیگر مردم را از حق استفاده از طب بومی کشور در کنار طب رایج محروم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه طب ایرانی و طب رایج مکمل یکدیگر است، اضافه کرد: هر کدام از این طب‌ها قابلیت‌هایی دارند و در کنار هم می‌توانند مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرد، این بهره‌برداری به موقع فقط توسط کسی می‌تواند انجام گیرد که به هر دو این حوزه اشراف کامل داشته باشد، بهره‌مندی از طب ایرانی رو به گسترش است و اقبال روز افزون به بهره‌مندی از این ظرفیت کمک خواهد کرد تا این مکتب در دل دانشگاه ادامه پیدا کند و البته که سیاست‌گذاری‌های درست و دقیق به تسریع حداکثر بهره‌مندی از این ظرفیت کمک خواهد کرد.

کد خبر 718083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.