خانه موزه هیئت‌های مذهبی در شهر قم احداث شود

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان قم گفت: پیشنهاد داریم تا با مشارکت شهرداری قم، خانه موزه هیئت‌های مذهبی در شهر قم احداث شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، جواد اشعری در نشست شهردار قم با مسئولان شورای هیئت‌های مذهبی و مسئولان هیئت‌های منتخب شهر قم که امروز – یکشنبه هفدهم دی- در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: شهر قم پایتخت عزاداری آئینی کشور است و ما هرساله میزبان اقوام و ملل مختلف در ایام‌های عزاداری هستیم.

وی از همکاری شهرداری قم با هیئت‌های مذهبی خبر داد و افزود: مزین شدن بنر هیئت به تصاویر شهدا یکی اقدامات مؤثری بود که توانستیم در سال جاری با مشارکت شهرداری قم و هیئت‌های مذهبی انجام دهیم.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان قم با اشاره به لزوم وجود خانه موزه هیئت‌های در شهر قم، تصریح کرد: راه‌اندازی نخستین خانه موزه هیئت در کشور یکی از مطالبه‌های هیئت‌های مذهبی از شهرداری قم است.

اشعری ادامه داد: یکی از گزینه‌های پیشنهادشده در همین راستا خانه مرحوم ملاحسین مولوی است که امیدواریم با مشارکت شهرداری قم به سرانجام برسد.

وی اضافه کرد: اختصاص قطعه‌ای برای پیرغلامان امام حسین (ع) در آرامستان بهشت معصومه (س) یکی دیگر از مطالبات هیئت‌های مذهبی از شهرداری است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان قم با اشاره به اینکه بیش از ۱۲ سال از نمایشگاه عطر تربت گذشته، افزود: در راستای ترویج مکتب حسینی در سطح شهر، امیدواریم شهرداری در تهیه ملزومات هیئت‌های مذهبی در این نمایشگاه قبل از ماه محرم همکاری کند.

کد خبر 718078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.