نصب گیت‌های مسافری هوشمند در پایانه‌های غرب و جنوب تهران

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران گفت: گیت‌های مسافری هوشمند تا پایان سال جاری در پایانه‌های غرب و جنوب تهران جانمایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، پوریا علمیردانی با اشاره به هوشمندسازی پایانه‌های پایتخت اظهار کرد: در گذشته جارزن‌هایی در پایانه‌ها بودند که بلیت‌ها را به فروش می‌رساندند یا بخشی از ظرفیت فروش برای بهبود خدمات به صورت اینترنتی به مردم سپرده می‌شد، اما در اوقات پیک ترافیک و مراجعه مردم به ترمینال‌ها، فروشندگان اینترنتی ظرفیت فروش را پایین می‌آوردند و در نهایت کار به شکل سنتی به پایان می‌رسید.

وی افزود: کار جدیدی که در محیط پایانه‌ها انجام شده، این است که سرویس‌ها با یک کد نشانه‌گذاری می‌شوند و با استفاده از تجهیزات هوشمند در داخل پایانه‌ها یا محوطه اطراف پایانه، حرکت سرویس‌ها روی بردی که در پایانه جانمایی شده است، مشخص می‌شود.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران از ایجاد برد اطلاع‌رسانی پایانه‌های جنوب و شرق تهران خبر داد و خاطرنشان کرد: پیش از این اگر کسی می‌خواست از تعداد سرویس‌های مقصد مورد نظر خود یا ظرفیت آن مطلع شود وبگاه‌های فروش اینترنتی را بررسی می‌کرد.

علیمردانی ادامه داد: با توجه به اینکه وبگاه‌ها محدود هستند و سرویس‌های فوق‌العاده به‌خصوص در ایام پیک در وبگاه‌های فروش بلیت اطلاع‌رسانی نمی‌شود، برد اطلاع‌رسانی رسمی را در پایانه‌های تهران تشکیل دادیم.

وی تصریح کرد: این طرح در حال حاضر در نشانی terminal.tehran.ir/information قابل دسترس است و شهروندان می‌توانند ساعت حرکت تمام سرویس‌هایی که به پایانه داخل و از آن خارج می‌شوند را ببینند، این رویکرد پیش از این وجود نداشت و اولین اقدامی است که در پایانه‌ها عملیاتی و اجرایی شده است، علاوه بر این وضعیت سرویس هم با استفاده از تجهیزات هوشمند در این برد اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران تاکید کرد: پایلوت ما در اجرای طرح هوشمندسازی، پایانه غرب بود، بخش اطلاع‌رسانی فرایند هوشمندسازی را به‌طور کامل پیش بردیم. برنامه داریم تا سکوهای مسافری را هم به صورت هوشمند کنترل کنیم.

علیمردانی از آغاز فاز اجرایی هوشمندسازی خبر داد و گفت: گیت‌هایی در آنجا نصب می‌شود، اما در حال حاضر پایانه‌ها مجهز به گیت نیستند؛ برنامه این است که با استفاده از سیستم هوشمند افرادی که مجاز هستند وارد سکو شوند، به این ترتیب ترمینال‌های تهران نظم و ترتیب پیدا می‌کند و از حالت قدیمی و سنتی خود خارج و خدمات‌دهی مدرن می‌شود.

وی با بیان اینکه هوشمندسازی پایانه غرب تقریباً اجرایی شده و اطلاع‌رسانی آن همگانی است، افزود: این طرح در پایانه غرب و سپس در پایانه جنوب پیاده شده است، بنابراین سرویس‌های پایانه بیهقی و شرق را که کم‌حجم‌تر هستند به این طرح اضافه می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران تاکید کرد: فرآیند اطلاع‌رسانی پایانه‌های جنوب و غرب کامل شده است و برای پایانه‌های شرق و بیهقی نیز تا دو ماه آینده کامل و هوشمندسازی حرکت مسافر در غرب تا پایان سال عملیاتی خواهد شد.

کد خبر 718059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.