TBM جبهه شمالی خط ۲ متروی اصفهان تا پایان ۱۴۰۲ به ایستگاه ابن‌سینا می‌رسد

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با بیان اینکه بدون مشکل و خطر، دو دستگاه TBM جبهه شمالی خط دو متروی این کلان‌شهر به هفتمین ایستگاه مسیر حفاری رسیده است، گفت: دستگاه حفار تونل شرقی این جبهه ابتدای شهریور وارد ایستگاه طوقچی شد و تا پایان سال جاری به ایستگاه ابن‌سینا می‌رسد.

سیدمحسن واعظی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دومین دستگاه حفار مکانیزه (TBM) خط دو متروی اصفهان در جبهه شمالی، امروز _یکشنبه هفدهم دی_ پس از حفاری حدود ۶.۵ کیلومتر وارد ایستگاه طوقچی شد.

وی با بیان اینکه ایستگاه طوقچی در عمق ۲۸ متری احداث و تا حد سفت‌کاری آماده ورود TBM بود، افزود: حدود ۷۰۰ متر دیگر تا ایستگاه ابن‌سینا فاصله حفاری وجود دارد تا تونل جبهه شمالی خط دو به پایان برسد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه خاطرنشان کرد: احداث خط دو در راستای جلوگیری از ایجاد ترافیک و با توجه به میراثی بودن مسیر آن، به دلیل اینکه به‌صورت زیرزمینی انجام می‌شود بسیار سخت‌تر از احداث خط یک مترو است.

واعظی‌فر با بیان اینکه در حال حاضر بدون مشکل و خطر، دو دستگاه TBM به هفتمین ایستگاه مسیر حفاری رسیده خود است، اضافه کرد: دستگاه حفار تونل شرقی این جبهه نیز چند ماه قبل وارد ایستگاه طوقچی شد و در حال حرکت به سمت ایستگاه ابن‌سینا است که تا پایان سال جاری به این ایستگاه می‌رسد.

وی ادامه داد: در محل ایستگاه این‌سینا تمام دستگاه‌های حفار مکانیزه شامل دو دستگاه حفار جبهه شمالی (دارک) و یک دستگاه جبهه غربی خارج می‌شود که امیدواریم در چند ماه آینده اقداماتی در این ایستگاه انجام شود تا بتوان دستگاه حفار را دمونتاژ کرد.

TBM جبهه شمالی خط ۲ متروی اصفهان تا پایان ۱۴۰۲ به ایستگاه ابن‌سینا می‌رسد

پیشرفت ۵۳ درصدی احداث سازه و سیویل اولویت نخست خط ۲ مترو

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با بیان اینکه دستگاه حفار تونل غربی جبهه شمالی نیز در ماه‌های ابتدایی سال آینده به ایستگاه ابن‌سینا خواهد رسید، اضافه کرد: در حال حاضر در بخش اولویت نخست شامل ۱۶ ایستگاه و طول حدود ۱۴ کیلومتری خط دو، حدود ۵۳ درصد پیشرفت در زمینه سازه و سیویل داشته‌ایم که البته قسمتی از این فاز، که فاز نخست بهره‌برداری نام دارد، در صورت تأمین منابع مالی تا پایان ۱۴۰۳ مورد بهره‌برداری اولیه یا آزمایشی حدفاصل ایستگاه‌های زینبیه تا طوقچی قرار خواهد گرفت.

واعظی‌فر اضافه کرد: در حال حاضر پیمانکار روسازی انتخاب شده و مقدمات آن انجام شده است تا برای ریل‌گذاری خط دو از ایستگاه دارک اقدام کند.

وی افزود: همچنین قرارداد تجهیزات خط دو نیز منعقد شده و عملیات اجرایی آن آغاز شده است تا بتوانیم تا پایان سال آینده چهار ایستگاه را برای بهره‌برداری اولیه آماده‌سازی کنیم.

کد خبر 718052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهر بهارستان IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    مترو بهارستان قرار کی راه بیوفته 😐 چندسال قولش و دادید ولی هیچی به هیچی