مطالبات پایان خدمت بازنشستگان کردستانی پیگیری می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان به صورت کشوری انجام می‌شود، مسئولان استانی نیز با جدیت تمام در حال پیگیری موضوع و حل مشکلات این قشر هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان، اکبر محمدی در دیدار با محمد احمدی، مدیر صندوق بازنشستگی کشوری و جمعی از بازنشستگان این استان با تاکید بر لزوم تکریم بازنشستگان و تلاش در جهت رفع مشکلات معیشتی آنان، از بازنشستگان به عنوان گنجینه‌های ارزشمندی نام برد که با وقف بیش از ۳۰ سال از بهترین زمان عمر خود به مردم توانسته‌اند با کسب کوله‌باری از تجربه و دانش پا به مرحله جدیدی از زندگی خود بگذارند که در این بین استفاده از این تجربیات ارزشمند توسط دستگاه‌های اجرایی می‌تواند روند چابک‌سازی و ارائه خدمت به جامعه را تسریع ببخشد.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ سلامت و نشاط در میان بازنشستگان، احداث خانه‌های امید در شهرستان‌های سنندج و سقز را گامی مهم و مؤثر در راستای دستیابی به این هدف ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم با پیگیری‌های صندوق بازنشستگی کشوری در استان و مساعدت استاندار کردستان شاهد احداث و بهره‌برداری از خانه‌های امید در همه شهرستان‌های سطح استان باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان در خصوص مطالبات پایان خدمت بازنشستگان نیز گفت: پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان به صورت کشوری انجام می‌شود، اما مسئولان استانی هم با جدیت تمام در حال پیگیری موضوع و حل مشکلات این قشر هستند.

محمدی ادامه داد: کسورات حقوق دوران خدمت کارکنان دولت به صندوق‌های بازنشستگی واریز شده است و این صندوق‌ها زیرمجموعه دولت نیست و به صورت غیردولتی اداره می‌شود.

وی اضافه کرد: دولت در سال جاری ۳۵۱ هزار میلیارد تومان جهت کمک به بازنشستگان و حمایت از صندوق‌های بازنشستگی به این صندوق‌ها پرداخت کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان از عزم دولت سیزدهم جهت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: امیدواریم با تأمین منابع مالی این طرح شاهد تحولی عظیم در وضعیت معیشتی بازنشستگان در کشور به‌ویژه در استان کردستان باشیم.

کد خبر 718043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.