ارتفاع برف در گلستان به ۴۰ سانتی‌متر رسید

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: هم‌زمان با اوج فعالیت سامانه بارشی در روز گذشته، ۴۰ سانتی‌متر برف در ارتفاعات حاجی‌آباد کردکوی به زمین نشست و ۸۹ میلی‌متر باران در توسکاچال مینودشت بارید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی هواشناسی گلستان، امان‌محمد کمالی، اظهار کرد: پیش از ظهر روز گذشته بارش‌های بسیار خوب و مؤثری در گلستان آغاز شد و تا بامداد امروز ادامه داشت که تأثیر مثبتی بر کشاورزی استان دارد.

وی افزود: بیشترین بارندگی در این مدت مربوط به حوزه مینودشت ایستگاه باران‌سنجی توسکاچال به میزان ۸۹ میلی‌متر بود و بعد از آن فارسیان فرنگ گالیکش با ۸۷ میلی‌متر، محمدآباد کتول با ۸۰ میلی متر، ارتفاعات رامیان با ۷۰ میلی متر و فاضل آباد با ۶۴ میلی‌متر در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: همچنین در این مدت برف در ارتفاعات بالای هزار و ۳۰۰ متر استان بارید و ارتفاع برف در حاجی‌آباد کردکوی به ۴۰ سانتی‌متر، افراتخته علی‌آبادکتول به ۱۷ سانتی‌متر و خوش ییلاق به ۱۲ سانتی متر رسید.

وی ادامه داد: از فردا دوشنبه دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت و وزش باد به نسبت شدید جنوبی در ارتفاعات مناطق شرقی استان گلستان پیش‌بینی می‌شود.

کمالی افزود: بر اساس خروجی مدل‌های هواشناسی از اواخر وقت چهارشنبه تا روز پنجشنبه هفته جاری سامانه بارشی جدید به استان نفوذ خواهد کرد.

کد خبر 718023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.