افزایش ۲ برابری تولید ماهی در استان گلستان

مدیرکل شیلات گلستان با تاکید بر توسعه طرح پرورش ماهی در قفس، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال تولید ماهی به این روش در استان دوبرابر سال قبل باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان اسماعیل جباری صبح امروز _یکشنبه هفدهم دی‌_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر ۷۰ قفس و پن برای پرورش ماهی در سواحل کم‌عمق گلستان به‌ویژه در منطقه خواجه نفس گمیشان مستقر شده و تولید گونه‌های آبزی در دست اجرا است.

وی افزود: در محل قفس و پن مستقر در سواحل گلستان، ماهیان خاویاری و قزل‌آلا در حال پرورش است و پیش‌بینی می‌شود امسال تولید ماهی به این روش در استان دو برابر سال قبل باشد.

مدیرکل شیلات گلستان خاطرنشان کرد: اجرای طرح ایجاد اسکله پشتیبان قفس (پرورش ماهی در قفس و پن) در سواحل گلستان با جدیت پیگیری می‌شود، در این راستا اعتبار باقیمانده مصوب دور نخست سفر رئیس‌جمهور به استان برای ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز باهدف استفاده بهینه از این طرح اشتغال‌زا برای ساحل‌نشینان جذب می‌شود.

جباری اجرای چنین طرح‌هایی را با توجه به تاکید دولت بر رونق فعالیت اقتصادی دریا محور دانست و اضافه کرد: ما با کمبود منابع آب شیرین مواجه هستیم براین‌اساس اجرای طرح ایجاد اسکله پشتیبان قفس ضروری به نظر می‌رسد.

وی کاهش هزینه‌های تولید، حفظ ذخایر ارزشمند دریا و صرفه‌جویی در مصرف آب را از جمله مزایای اجرای این طرح دانست و تاکید کرد: استقبال سرمایه‌گذاران از این بخش زیاد بوده و پیش‌بینی می‌شود سال آینده تعداد قفس و پن در سواحل استان به بیش از ۱۰۰ مورد افزایش پیدا کند.

مدیرکل شیلات گلستان تصریح کرد: در دور نخست سفر رئیس‌جمهور به گلستان دو هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح پشتیبان قفس (پرورش ماهی در قفس و پن) در سواحل استان مصوب شد که تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال آن جذب و سرمایه‌گذاری برای تولید محصول انجام شده است.

جباری ادامه داد: به تازگی با همکاری بخش خصوصی چهار قفس پرورش ماهی در سواحل منطقه خواجه نفس گمیشان مستقر شده است که این تعداد قفس در هر دوره ظرفیت پرورش ۱۲۰ تن ماهی را خواهد داشت.

وی بیان کرد: هزینه ساخت این قفس‌ها ۵۰ میلیارد ریال برآورده شده است و برای تهیه بچه‌ماهی، غذای آبزیان نیز نیاز به ۳۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش دارد.

کد خبر 717974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.