احداث ۱۲۳ استخر ذخیره آب کشاورزی در سیستان‌وبلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان‌وبلوچستان گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال و مشارکت کشاورزان، ۱۲۳ استخر ذخیره آب کشاورزی در سیستان‌وبلوچستان احداث شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان‌وبلوچستان و به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، سیدمحمدرضا سیدحسینی اظهار کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال و مشارکت کشاورزان، ۱۲۳ باب استخر ذخیره آب کشاورزی به حجم ۱۸ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در سیستان‌وبلوچستان احداث شد.

وی با اشاره به بحران کم‌آبی افزود: مدیریت توزیع و مصرف آب در سطح باغ، مزرعه و جلوگیری از هدر رفت در مسیرهای انتقال که منجر به تنش یا کمبود در تأمین نیاز آبی باغ‌ها و زراعت می‌شود، ضروری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان گفت: به این منظور با احداث استخرهای ذخیره آب در ابتدای مسیر خروج آب قنوات و چاه‌ها، می‌توان اقدام به جمع‌آوری آب کرد و ضمن کاهش مدت زمان آبیاری و مدیریت آبیاری، میزان هدررفت آب را به حداقل رساند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۳۴۲۳ باب استخر ذخیره آب به حجم ۵۱۳ هزار متر مکعب در سطح استان احداث شده است.

کد خبر 717944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.