بازارچه‌هایی برای ارائه محصولات شهرستان در حاشیه کمربندی‌ها ایجاد شود

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: از همه فرمانداران می‌خواهیم در حاشیه کمربندی‌ها بازارچه‌هایی را برای ارائه محصولات برند شهرستان خود داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، عبدالوحید محمدی _شنبه، شانزدهم دی_ در نشست با فرمانداران، شهرداران و بخشداران استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت تورم در استان، اظهار کرد: در حال حاضر پایین‌ترین نرخ تورم بین استان‌های کشور ۴۱ درصد و بالاترین آن حدود ۵۳ درصد است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نرخ تورم در کرمانشاه حدود ۵۰ درصد است که می‌توانیم آن را به پایین‌ترین حد آن در کشور یعنی حدود ۴۱ درصد برسانیم، کما اینکه سابقا هم چنین کاری انجام شده و کرمانشاه در حال حاضر در جایگاه ششم بالاترین نخ تورم در کشور قرار دارد.

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه از مهار تورم و رشد تولید به عنوان شاخص‌های مهم اقتصادی نام برد و ادامه داد: با توجه به اینکه امسال سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده از فرمانداران می‌خواهیم در سطح شهرستان‌ها کارگروه‌هایی را با این عنوان فعال کنند.

وی افزود: همچنین از حدود یک سال پیش پیگیری‌ها و مکاتبات زیادی را با شهرستان‌ها داشته‌ایم تا میادین میوه و تره بار را احداث کنند، اما تا به این لحظه این اقدام در هیچکدام از شهرستان‌های استان اجرایی نشده، بنابراین انتظار داریم شهرداری‌ها تا پیش از انتخابات حداقل زمین را برای اجرای این پروژه مشخص و کار را شروع کنند.

محمدی در ادامه به راه‌اندازی روستا بازارها در شهرستان‌های مختلف استان توسط تعاون روستایی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تنها چهار شهرستان گیلانغرب، کنگاور، دالاهو و سرپل ذهاب روستا بازار ندارند و در قصرشیرین هم یک روستا بازار داریم که در شأن مردم این شهرستان نیست، لذا باید در این شهرستان‌ها هم روستا بازارها فعال شوند.

وی در ادامه از ابلاغ به همه فرمانداری‌های استان برای راه انداری بازارچه‌های صنایع دستی در ورودی و خروجی شهرستان در سال جاری یاد کرد و گفت: این بازارچه‌ها به ارائه محصولاتی می‌پردازند که توسط هنرمندان صنایع دستی تحت پوشش نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی تولید می‌شود، اما متأسفانه این طرح تاکنون در شهرستان‌ها مغفول مانده است.

معاون استاندار کرمانشاه ادامه داد: طی سال‌های گذشته احداث کمربندی در حاشیه شهرها باعث شده تا مسافرین ورودی به داخل شهرها نداشته باشند و همین موضوع باعث شده تا ظرفیت‌های گردشگری، صنایع دستی و برندهای شهرها در معرض دید مسافران قرار نگیرد، لذا از همه فرمانداران می‌خواهیم در حاشیه کمربندی‌ها بازارچه‌هایی را برای ارائه محصولات برند شهرستان خود داشته باشند.

وی با انتقاد از نبود بازارهای عرضه محصولات شاخص و برند در هر شهرستان، عنوان کرد: در هر شهرستان استان یک محصول برند داریم، مانند گلیم در هرسین، تخمه در سنقر و کلیایی و …که می‌توان برای هرکدام یک بازار در آن شهرستان داشته باشیم یا اینکه یک خیابان را به عرضه این محصول خاص اختصاص داد.

کد خبر 717908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.