حل معضل کودکان کار نیاز به کار اساسی و ریشه‌ای دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: حل معضل کودکان کار نیاز به کار اساسی و ریشه‌ای دارد؛ امکانات محدودی در زمینه مقابله با آسیب کودکان کار داریم، اما با حمایت سازمان‌های مردم‌نهاد شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، سیدمحمدرضا طالبی عصر امروز _شنبه، شانزدهم دی_ در جلسه شورای اجتماعی استان که با حضور رئیس کارگروه کودکان خیابانی سازمان امور اجتماعی کشور برگزار شد، اظهار کرد: یکی از آسیب‌های مهم و جدی در سطح جامعه، معضل کودکان کار و خیابانی است.

معاون استاندار با بیان اینکه با توجه به تعریف کودک خیابانی، در سطح استان این آسیب را نداریم، افزود: افراد موجود کودک کار یا متکدی هستند که شب‌ها از سطح خیابان‌ها جمع‌آوری می‌شوند و در این خصوص ۱۲۰ کودک در بهزیستی استان دارای پرونده هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های موجود و همکاری بهزیستی و سایر نهادها به ندرت شاهد حضور کودکان کار در کارگاه‌ها و سر چهارراه‌ها هستیم و همواره نظارت و پایش در این زمینه انجام می‌شود.

طالبی بیان کرد: امکانات محدودی در زمینه مقابله با آسیب کودکان کار داریم، اما با حمایت سازمان‌های مردم‌نهاد شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: سمن‌های فعال در این زمینه با مشکلاتی از جمله مالیات و اجاره‌بها دست و پنجه نرم می‌کنند، اما تا حدودی توانسته‌ایم این مسائل را پیگیری کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: پشتیبانی از سازمان‌های مردم‌نهاد ضروری است، زیرا با حداقل هزینه‌ها بالاترین عملکرد را دارند.

طالبی با بیان اینکه به طور مرتب در داخل شهر گشت‌های مشترک برای جمع‌آوری متکدیان و کودکان کار داریم، تصریح کرد: این کودکان اغلب در زمان حضور گشت‌ها فرار کرده یا دست به اقدامات خطرآفرین می‌زنند، اما به هر صورت جمع‌آوری شده و برای ساماندهی به مراکز نگهداری هدایت می‌شوند.

وی گفت: برخی از این کودکان اتباع بیگانه و عده‌ای نیز دارای خانواده بوده‌اند که به اشکال مختلف تعیین تکلیف شده، اما آن دسته از افرادی که بی‌سرپرست هستند به مراکز نگهداری ارجاع می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه کودکان کار و متکدیان روند زایشی و افزایشی داریم و افراد جدید وارد این عرصه می‌شوند، اظهار داشت: اقداماتی که صورت می‌گیرد مقطعی و مُسکن است تا خیلی از این پدیده‌های ناخرسند و نامیمون در خیابان نداشته باشیم، اما باید این معضل به صورت ریشه‌ای حل شود.

طالبی با اشاره به اینکه ریشه‌یابی در حوزه کودکان کار و متکدیان در استان انجام شده، ادامه داد: در این خصوص آنچنان اعتباری وجود ندارد و با دست خالی نمی‌توان کار ریشه‌ای در حوزه کودکان کار و متکدیان انجام داد، بنابراین خواستار اختصاص اعتبارات ملی برای ساماندهی و مدیریت این آسیب اجتماعی در استان هستیم.

کد خبر 717876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.