ارتقای سطح فرهنگی جامعه ارجحیت بر اقدامات فیزیکی دارد

شهردار کرمانشاه با اشاره به نقش مهم فرهنگ در جامعه، گفت: ارتقای سطح فرهنگی جامعه ارجحیت بر اقدامات فیزیکی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، نشست رئیس، معاونین و مدیران سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه با شهردار شنبه _ شانزدهم دی _ با حضور عضو شورای اسلامی شهر، مشاوران شهردار و رابطین فرهنگی مناطق هشت‌گانه و سازمان‌های تابعه شهرداری کرمانشاه برگزار شد.

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه در این نشست اظهار کرد: یکی از وظایف شهرداری‌ها بعد از وظایف فیزیکی که دارند، فرهنگی است.

وی افزود: اگر وظیفه فیزیکی که شامل خدمات شهری، عمرانی، فضای سبز، محیط زیست و… را به صورت کامل و صد در صدی انجام دهیم اما در وظیفه دوم که فرهنگی است ضعیف عمل کنیم، وظیفه اول نیز به حاشیه می‌رود.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه هرچقدر فرهنگ بالا برود شهر نیز آباد می‌شود، تصریح کرد: لذا در تمامی اقدامات خدماتی، عمرانی و… باید پیوست فرهنگی آن مشخص شود تا فرهنگ استفاده از خدمات موجود در شهر افزایش یابد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال طرح تفکیک زباله از مبدأ، ۶۰ درصد آن فرهنگی و مابقی اجرایی است که باید در آن نقش فرهنگی مردم دیده شود.

نوروزی با اشاره به مأموریت اول سازمان فرهنگی که آگاهی بخشی است، گفت: حذف باورهای غلط در جامعه، در آگاهی بخشی به جامعه مهم است.

وی ایجاد نشاط شهری با تشکیل سامانه نشاط را وظیفه دوم سازمان فرهنگی اعلام و بیان کرد: افزایش شور و نشاط در جامعه یکی دیگر از وظیفه مهم شهرداری‌ها است که سازمان فرهنگی باید برای آن برنامه ریزی و اجرا کند.

شهردار کرمانشاه تقویت ارزش‌های دینی و انقلابی را مأموریت سوم سازمان فرهنگی بیان کرد و گفت: مأموریت چهارم ارتقا سطح اخلاق در جامعه است که باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به فرهنگسراهای شهرداری، تاکید کرد: تدوین برنامه در این فرهنگسراها بخصوص محلات حاشیه نشین باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

نوروزی با بیان اینکه متأسفانه در بین جوانان شاهد بحران هویت هستیم، خاطرنشان کرد: نقش سازمان فرهنگی در رفع این مشکل باید یک نقش مهم و اساسی باشد که پرداختن به آن ضرورت دارد.

وی با تقدیر برای تهیه بسته شهر جهانی خلاق خوراک که به تصویب یونسکو رسیده است، گفت: برنامه‌های خوبی در سازمان فرهنگی طی چند وقت اخیر اجرا شده است که جای تقدیر دارد و همین امر باعث شده که انتظارات ما از رئیس سازمان فرهنگی افزایش یابد.

شهردار کرمانشاه در پایان با اشاره به نقش مناطق و سازمان‌ها در اجرای برنامه‌های فرهنگی، خاطرنشان کرد: نقشه راه و برنامه‌های سال آینده ظرف مدت ده روز تهیه و برای بررسی ارجاع شود.

کد خبر 717860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.