مکتب شهیدسلیمانی ایران را به قدرت برتر منطقه تبدیل کرد

دبیرکل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: امروز بر مبنای مکتب شهید سلیمانی به یک قدرت برتر منطقه تبدیل شده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سیدمجتبی ابطحی عصر امروز -شنبه شانزدهم دی- در یادواره شهدای خبرنگار غزه، اظهار کرد: با مرور تاریخ می‌توان دریافت که زمانی جزو املاک جهان استکباری بودیم و نقشی در تعیین سرنوشت خود نداشتیم، اما با اقتداری که امروز داریم، در دنیای جدید از جایگاهی برخوردار شدیم که می‌توانیم سهم جبهه عدالت‌طلبان را پس بگیریم.

وی با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری رژیم غاصب در فلسطین اضافه کرد: داستان غزه یک پیشران غیرقابل باور در عرصه جهانی است که در آستانه آن قرار داریم و در این عرصه در سال ۱۹۱۶ وزیر خارجه انگلیس و فرانسه برای تغییر جغرافیای منطقه وارد مذاکره شدند و یک‌سال بعد بالفور به یهودی‌ها قول داد برای آنها در فلسطین موطنی جدید درست کند.

دبیرکل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه یهودیان خودشان را هم به طبقه پست و اشراف رده‌بندی کردند، گفت: از سال ۱۹۴۸ تا سال ۲۰۲۳ همه دولت‌های یهود سکولار بودند و امروز نخستین‌بار است که دولت آنها نگاه دینی دارد و هرکسی که غیریهودی است را حیوانی انسان‌نما و در خدمت خود می‌دانند.

ابطحی افزود: از سال ۱۹۴۸ که جرسومه فساد تشکیل شد، با حمایت استکبار ملل مسلمان به‌پا خواستند تا این سرزمین را آزاد کنند، اما انگلیس وارد میدان شد و شعار «پان‌عربیسم» سرداد تا بگویند این موضوع عربی است و به بقیه ربطی ندارد و حجم نبرد را از محدوده ۸۰۰ میلیون نفر جمعیت به ۱۰۰ میلیون محدود کرد.

وی ادامه داد: نتیجه جنگ این شد که گفتند ارتش اسرائیل نابودشدنی نیست و همه یهودیان قوم برترند و به تدریج جهان عرب و اسلام بهم ریخت و در سال ۱۹۷۳ در ماه رمضان عملیات سه روزه کردند؛ اما شکست خوردند و با یک خیانت همه چیز را به نفع خود کردند و گفتند موضوع فلسطین فقط مربوط به فلسطین و دغدغه یک جمع دومیلیون نفری است.

دستیار ویژه وزیر کشور در امور فلسطین و محور مقاومت بیان کرد: باید پذیرفت که متأسفانه اسرائیل در صحنه تولید محتوا و متون توانست بهتر عمل کند، اما از سوی ایران جنگ «الی بیت المقدس» مطرح شد و در ۱۸۲۰ کیلومتر مرزها تا لبنان این تابلو را نصب کردیم و اسرائیل مجبور شد به لبنان حمله کند.

ابطحی اضافه کرد: انتفاضه که شکل گرفت، با دست خالی اسرائیل را خوار و ذلیل کردند و مجبور شدند که بگویند از غزه خارج می‌شویم و اداره آن را با سازمان آزادی بخش فلسطین انجام می‌دهیم. امروز بر مبنای مکتب سلیمانی به یک قدرت برتر منطقه‌ای تبدیل شده‌ایم و به مردم می‌گوئیم نگران حوادث نباشند؛ زیرا دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و این حوادث کرمان از روی استیصال و انزوای دشمنان است.

وی ادامه داد: امروز در لندن و آمریکا همچنان شاهد اعتراضات مردمی هستیم و یک دنیای جدیدی شکل می‌گیرد که ما سهم مهمی در آن داریم. عزت کنونی ایران در تاریخ نظیر نداشته و امروز در دانشگاه هاروارد، اکسفورد و سوربون فرانسه دانشحویان تظاهرات می‌کنند و ایران اسلامی امامت جبهه عدالت‌خواهان جهان را برعهده دارد.

کد خبر 717859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.