تنش آبی شهرهای استان کرمانشاه را در تابستان تهدید می‌کند

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه بارش باران در استان رضایت بخش نیست، گفت: تنش آبی شهرهای استان کرمانشاه را در تابستان تهدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، طهماسب نجفی ظهر شنبه _ شانزدهم دی _ در نشست فرمانداران، شهرداران و بخشداران استان کرمانشاه با استاندار کرمانشاه که در سالن شهدای دولت برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن انتخابات از شهرداران تقاضا داریم که همکاری لازم را با عوامل اجرایی انتخابات داشته باشند.

وی افزود: نهضت ملی مسکن یکی از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم برای خانه دار کردن مردم است که باید به صورت ویژه مورد توجه فرمانداران و شهرداران قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: از شهرداری‌های استان تقاضا داریم پروانه‌های ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن را طی مدت یک هفته صادر کنند.

وی با اشاره به کاهش بارندگی در استان کرمانشاه، بیان کرد: قرارگاه آب شرب استان کرمانشاه با توجه به شرایط به صورت هفتگی تشکیل جلسه می‌دهد و وضعیت را مورد بررسی قرار داده و تصمیمات لازم را اتخاد می‌کند.

نجفی ادامه داد: در بعضی شهرستان‌ها با مشکل تنش آبی مواجه ایم که باید با برنامه‌ریزی برای مدیریت منابع آب آماده شویم.

وی تصریح کرد: با توجه به پیش بینی صورت گرفته تابستان سختی را در پیش خواهیم داشت که برخورد با چاه‌های غیرمجاز آب باید توسط شرکت آبفا و آب منطقه‌ای استان در دستور کار قرار گیرد.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه خاطر نشان کرد: یکی دیگر از موضوعات اصلاح الگوی کشت محصولات کشاورزی است که نیازمندیم کشت محصولات آب بر متوقف شود و همچنین در برخی مناطق لازم است کشت دوم و سوم متوقف شود.

کد خبر 717857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.