نوع خدمات پیاده‌راه سبزه‌میدان به گردشگری قزوین آسیب‌ می‌زند

معاون استاندار قزوین گفت: نوع خدمات ارائه‌شده در پیاده‌راه سبزه‌میدان قابل قبول نیست و اقدامات صورت‌گرفته در این پیاده‌راه نه تنها باعث ارتقا گردشگری نمی‌شود، بلکه به گردشگری آسیب می‌زند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، مهدی رجحانی عصر امروز _شنبه شانزدهم دی‌_ در نخستین جلسه ستاد خدمات سفر نوروز ۱۴۰۳ که در سالن جلسات شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به همزمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان باید اقدامات خوبی در جهت جذب گردشگر به قزوین صورت گیرد.

وی افزود: کمیته ده‌گانه ستاد خدمات سفر در بخش‌های مختلفی از جمله گردشگری، ترافیک و حمل و نقل، خدمات و اسکان و سلامتی فعال هستند، از این کمیته‌ها انتظار می‌رود که مشکلات سال قبل را شناسایی و در جلسه بعدی ستاد راهکار برای حل آن ارائه کنند تا نسبت به سال قبل خدمات بهبود پیدا کند.

ورودی‌های قزوین منظره خوبی ندارند

معاون استاندار قزوین بر لزوم نظافت و پاکیزه‌سازی ورودی‌های استان قزوین تأکید کرد و گفت: در حال حاضر برخی از ورودی‌های استان قزوین منظره خوبی ندارند؛ به ویژه ورودی شهر از آزادراه قزوین به تهران و در محور بویین زهرا که با مشکلاتی از قبیل تراکم نخاله روبه‌رو هستیم.

رجحانی با اشاره به ضرورت نظارت بر سرویس بهداشتی و نمازخانه‌های بین راهی تصریح کرد: سال گذشته قبل از ایام نوروز نظارت بر سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین راهی صورت می‌گرفت و اوضاع بهبود میافت، اما درحال حاضر زمان بیشتری برای آماده کردن و رسیدگی به این محیط‌ها داریم که باید از طریق یک تیم کمیته نظارتی گزارش‌های میدانی در این خصوص تهیه شود.

وی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت جاذبه‌های گردشگری روستایی، ادامه داد: دفتر روستایی برای جاذبه‌های گردشگری و تعامل با گردشگران به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که تمام روستاها از آن برخوردار شوند، اغلب روستاهایی که در مرکز مستقر هستند از جشنواره‌ها برخوردار می‌شوند، اما در جاذبه‌های روستایی باید پراکندگی روستاها مورد توجه قرار بگیرد.

معاون عمرانی استانداری قزوین با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت پراکندگی روستا در محورهای فرعی گفت: پرداختن به روستاها در جذب گردشگر در یک سال گذشته تجربه خوبی بود که انتظار می‌رود برنامه‌های گسترده‌تری در سال آینده اجرا شود.

رجحانی با اشاره به پیاده‌راه سبزه‌میدان تصریح کرد: پیاده‌راه سبزه‌میدان قرار بود به مرکز گردشگری تبدیل شود، اما نوع سرویس‌دهی و خدمات ارائه‌شده در این پیاده‌راه قابل قبول نیست، برخی اقدامات صورت گرفته نه تنها باعث ارتقا گردشگری نمی‌شود، بلکه به گردشگری آسیب می‌زند.

وی اضافه کرد: نوع غرفه‌های در نظر گرفته‌شده، کالاهای ارائه‌شده و خدماتی که در پیاده‌راه سبزه‌میدان ارائه می‌شود، قرار بود نقطه قوت توسعه گردشگری باشد؛ اما هم‌اکنون این اقدامات قابل دفاع نیست و باید در ارائه آن تجدیدنظر صورت گیرد.

لزوم حذف عوارضی‌های با ظاهر نازیبا

جانشین ستاد خدمات سفر استان قزوین با اشاره به وضعیت عوارضی‌ها گفت: عوارضی‌هایی که ظاهر زیبا ندارند، باید حذف شوند و طراحی جدید متناسب با فرهنگ و تاریخ قزوین در دستور کار قرار بگیرد، همچنین در جهت کاهش تصادفات باید اقدامات لازم صورت بگیرد که در این راستا ورودی و خروجی‌های غیر مجاز به اتوبان‌ها و آزادراه‌ها مسدود شده است.

رجحانی افزود: نظافت کنار نیوجرسی وسط آزادراه که پر از ماسه و عامل تصادفات است باید مورد توجه قرار بگیرد، همچنین ورودی و خروجی‌های آزادراه‌ها باید به طور مشخص مرمت و با موانع پلاستیکی شبرنگ مشخص شود.

وی ادامه داد: همچنین به منظور امدادرسانی به موقع در هنگام تصادفات ایجاد پد بالگرد در اطراف آزادراه در نقاط حساس و حادثه‌خیز باید در دستور کار قرار بگیرد تا مردم در این زمینه آرامش خاطر بیشتری داشته باشند.

کد خبر 717855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.