آگهی استخدام تایپیست دامی برای کلاهبرداری بود / افراد جویای کار هوشیار باشند

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان گفت: فردی که با درج آگهی جعلی استخدام تایپیست در یکی از شبکه‌های اجتماعی از افراد جویای کار کلاهبرداری می‌کرد دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر اینکه در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد کلاهبرداری قرار گرفته است، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل شد و کارشناسان تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کردند.

وی افزود: در تحقیقاتی که از شاکی انجام شد وی اعلام کرد هنگام تماشای یکی از شبکه‌های اجتماعی، با آگهی استخدام تایپیست در منزل مواجه می‌شود، فرد آگهی دهنده تماس می‌گیرد و مبلغ دو میلیون ریال بابت تشکیل پرونده استخدامی پرداخت می‌کند، اما فرد مذکور پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تماس او نبوده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با بیان اینکه علاوه بر فرد مذکور چندین شهروند دیگر نیز با شکایت مشابه به پلیس فتا مراجعه کردند، اضافه کرد: بنا به اظهارات شاکیان، فرد کلاهبردار پس از جلب اعتماد و تبلیغات فریبنده مبنی بر تضمین درآمد و ارائه مزایای شغلی و وعده عودت مبالغ دریافت شده در اولین حقوق پرداختی، وجه مورد نظر را از آنها دریافت و دیگر پاسخگوی تماس‌ها نبوده است.

مرتضوی مجموع کلاهبرداری‌های صورت گرفته توسط متهم را ۷۰۰ میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: سرانجام با اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان، هویت اصلی متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات ویژه دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی گفت: متهم ضمن اعتراف به جرم ارتکابی اعلام کرد که با هدف کسب منافع مالی اقدام به انتشار آگهی‌های جعلی استخدام تایپیست در منزل و پس از دریافت مبالغی از متقاضیان، تلفن همراه خود را از دسترس خارج می کرده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی، خاطرنشان کرد: به شهروندان و به خصوص افراد جویای کار توصیه می‌کنیم مراقب آگهی‌ها و تبلیغاتی که در سایت‌هایی نظیر شیپور، دیوار و یا شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام یا تلگرام منتشر می‌شود باشند و پس از رؤیت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهی حتی مبالغ اندک را به صورت حضوری و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند و از واریز وجه به حساب افراد به صورت غیرحضوری خودداری کنند.

کد خبر 717838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.