به نبرد غزه نباید حزبی و جناحی نگاه کنیم

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه نباید به صورت شهری، جناحی و حزبی به موضوع نبرد غزه و صهیونیسم نگاه کنیم، گفت: باید همه شیعیان دنیا را برای خدمت به عالمیان و دعوت اهل عالم به حقایق دینی بسیج کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی بعدازظهر امروز در دیدار با سید مجتبی ابطحی، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی که در دفتر امام جمعه قزوین صورت گرفت، اظهار کرد: خداوند در قرآن مجید می‌فرماید که یقیناً سرسخت‌ترین مردم را در کینه و دشمنی نسبت به مؤمنان، یهودیان و مشرکان خواهی یافت. و البته نزدیک‌ترینشان را در دوستی با مؤمنان، کسانی می‌یابی که گفتند ما نصرانی هستیم.

وی اضافه کرد: بنابراین واقعیت این است که گروهی از مسیحیان و نصرانی‌ها کشیشان دانشمند و عابدان خدا ترس‌اند و آنان در پیروی از حق تکبّر نمی‌کنند. بنابراین طبق فرموده خداوند مسیحیان مستکبر نیستند و یهودیان مستکبرند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه امروز خود یهودی‌های صهیونیست می‌گویند نمی‌توانیم در مقابل مقاومت اسلامی و مردم غزه پیروز شویم، گفت: امروز صهیونیست‌های یهود به این باور رسیده‌اند که نیرویی الهی روبه‌روی آنها صف‌آرایی کرده است.

عابدینی با اشاره به اینکه نباید به صورت شهری، جناحی و حزبی به موضوع نبرد غزه و صهیونیزم نگاه کنیم، ادامه داد: باید همه شیعیان دنیا را برای خدمت به عالمیان و دعوت اهل عالم به حقایق دینی بسیج کنیم.

وی تصریح کرد: امروز می‌بینیم این دست خداست که از آستین یمنی‌ها بیرون آمده و اسرائیل را از ۲ هزار کیلومتری با موشک می‌زند، این لطف خدا نسبت به مسلمانان و خشم خدا نسبت به دشمنان اسلام است که باعث این پیروزی‌ها می‌شود.

امام جمعه قزوین یادآور شد: امروز قبل از بحث عدالت‌خواهی باید مسیحی‌ها را ببینیم، این سفارش قرآن است، خداوند در آیه ۲۷ سوره حدید می‌فرماید که مسیحیان رأفت، رحمت و رهبانیت دارند، امروز جمعیت‌های چند صد هزار نفری که می‌شنویم در کشورهای اروپایی و شهرهای آمریکا در حمایت از مردم غزه به پا خاسته‌اند، این‌ها عمدتاً مسیحی هستند.

عابدینی افزود: در روایات هم داریم که وقتی امام زمان (عج) ظهور می‌کند، حضرت مسیح به آن حضرت اقتدا می‌کند، این به معنای پیوستن مسیحیت به اسلام است، زمانی که ما چنین نگاه مهندسی شده قرآنی داریم، باید قبل از عدالت‌خواهی به مسیحیان توجه کنیم.

وی ادامه داد: یک زمانی در قیام سال ۵۴ فیضیه که برای زنده نگاه داشتن قیام سال ۴۲ انجام شده بود، یک دانش‌آموز از بیرون مدرسه مشتش را گره کرده بود و به طلبه‌ها می‌گفت ما هم با شما هستیم، ما با وجود همان یک نفر چقدر روحیه گرفتیم.

کد خبر 717817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.