افزایش قدرت دریایی سپاه با الحاق شناورها و خودروهای موشک‌انداز راهبردی جدید

در دوازدهمین آیین الحاق شناورها و تجهیزات راهبردی جدید به نیروی دریایی سپاه، یک ناو، هفت نوع شناور و سه نوع خودروی راکت‌انداز به قدرت دفاعی تهاجمی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزوده شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی کل سپاه، دوازدهمین آئین الحاق شناورها و تجهیزات راهبردی جدید به نیروی دریایی سپاه با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی از فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح، همچنین مقامات و مسئولین استان هرمزگان برگزار شد.

بنا بر این گزارش، شناورهای جدید الحاق شده شامل یک ناو گشتی رزمی شهید ابومهدی المهندس، چهار فروند شناور ذوالفقار موشک‌انداز و پنج فروند شناور عاشورا با موشک‌انداز پدافند هوایی کوثر است.

پنج فروند شناور عاشورای اژدرافکن، ۹ فروند شناور شناسایی رزمی مرصاد، یک فروند شناور آتش‌خوار ساحلی، یک فروند شناور طارق موشک‌انداز سطح به سطح برد متوسط و دو فروند شناور عاشورای فرماندهی با بدنه کربن از دیگر تجهیزاتی است که امروز به توان نیروی دریایی سپاه الحاق شد.

راکت‌اندازها نیز شامل دو فروند خودرو راکت‌انداز تاکتیکی ۴۰ لول محمول، ۲۰ فروند خودرو راکت‌انداز ۸ لول محمول و ۱۲ فروند خمپاره‌انداز تاکتیکی رگباری محمول است.

نمایش اقتدار و توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه برای مقابله با تهدیدات متصور و ارتقای ضریب امنیت پایدار منطقه، تقویت مبانی و ظرفیت‌های استکبارستیزی، عدالت‌خواهی و مقاومت و تعمیق و بسط روحیه خودباوری و تکیه بر توانمندی‌های داخلی و ایرانی از مهم‌ترین اهداف این الحاق است.

کد خبر 717715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.