معماری آینده شهرها چگونه خواهد بود؟ + عکس

آینده معماری با توجه به شهرنشینی کنونی و پیشرفت تکنولوژی ترکیبی از خلاقیت، پایداری و تکنولوژی خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، معماری تا ابد وجود خواهد داشت، اما آنچه تغییر می‌کند ماهیت، سبک و هدف آن است. از آنجا که نیازهای انسان بسته به تغییرات آب‌وهوایی، تغییرات اجتماعی-اقتصادی، تغییرات ژئوپلیتیکی و بسیاری موارد دیگر همواره در حال تغییر است، ضروری است که معماری نیز به سرعت متناسب با این نیازها پیشرفت و تغییر داشته باشد.

معماری آینده چگونه خواهد بود؟ + عکس

فیلم‌هایی مانند پلنگ سیاه، واکاندا تا ابد، بلید رانر و تلقین که الهام‌بخش معماری آینده‌نگر هستند، همه به این نقطه مشترک اشاره دارند که برای خلق شگفتی‌ها، معماری و فناوری باید کنار هم باشند. فناوری‌ها و سبک‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود به عنوان عناصر کلیدی در هموار کردن راه به سوی دنیای آینده‌نگر در نظر گرفته می‌شوند.

معماری آینده چگونه خواهد بود؟ + عکس

معماری سبز و پایداری

نیاز به راه‌حل‌های پایداری برای برقراری همزیستی طبیعت و سازه‌های دست‌ساز بشر، امری ضروری است که به دنبال افزایش شهرنشینی مطرح شده است. یک ساختمان با طراحی پایدار در ساخت خود از انرژی، آب و منابع طبیعی بسیار کمتری استفاده می‌کند تا بار اضافی به طبیعت تحمیل نکند. راه‌حل‌های پایداری با استفاده از تکنیک‌هایی مانند سرمایش و گرمایش غیرفعال، مصالح محلی، تهویه طبیعی، برداشت و ذخیره آب باران و دیوارهای سبز در طرح‌ها گنجانده می‌شوند.

معماری آینده چگونه خواهد بود؟ + عکس

معماری سبز نیز که به‌تازگی رشد چشمگیری گرفته است یک رویکرد کل‌نگر برای طراحی و ساخت دارد و از ویژگی‌های طبیعت برای ساخت ساختمان‌ها استفاده می‌کند تا بتواند نقش مؤثری در آسایش ساکنان داشته باشد. شهر سنگاپور با طرح‌های آینده‌نگر و رویکرد پایدار نمونه‌هایی از معماری سبز است.

معماری آینده چگونه خواهد بود؟ + عکس

ساختمان بورس الماس سورات، بزرگترین ساختمان اداری است که با ۷.۱ میلیون فوت مربع به یک رکورد جهانی دست یافته است. عظمت این ساختمان وقتی دوچندان می‌شود که بدانید از تکینیک‌های بهره‌وری انرژی، طراحی‌های غیرفعال و با در نظر گرفتن تکنیک‌های پاسخگو به آب‌وهوا مانند بهره‌وری انرژی، استراتژی‌های طراحی غیرفعال و نمایش سایه‌های متقابل به دست می‌آید.

معماری آینده چگونه خواهد بود؟ + عکس

رویکرد مبتنی بر فناوری

رویکرد مبتنی بر یک رویکرد آینده‌نگر برای طراحی ساختمان‌ها با در نظر گرفتن معماری بومی هر شهر است. امروزه به لطف فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی و مدل‌سازی داده‌های ساختمان، ساخت همه سازه‌های بلند با اشکال منحنی قابل اجرا است.

معماری آینده چگونه خواهد بود؟ + عکس

واقعیت مجازی و BIM

واقعیت مجازی به یک معمار این امکان را می‌دهد که طرح خود را قبل از ساخت در محیط مجازی مشاهده کند و طراحی خود را در ارتباط با سایر ساختمان موجود در مکان بررسی کند، این فناوری به مشتریان نیز کمک می‌کند تا درک واقعی از آنچه قرار است ساخته شود پیدا کنند.

معماری آینده چگونه خواهد بود؟ + عکس

فناوری مدل‌سازی داده‌های ساختمان (BIM) به طراحان این امکان را می‌دهد تا همه مراحل و جنبه‌های ساخت‌وساز ساختمان مورد نظر خود را از برنامه‌ریزی گرفته تا آنالیز پس از طراحی، به صورت دیجیتالی بررسی کنند. این فناوری به معماران، سازندگان، مهندسان، تکنسین‌ها، مشتریان و سایر افراد مرتبط فرصتی می‌دهد تا بدون هیچ‌گونه اختلالی به‌طور هم‌زمان کار کنند.

معماری آینده چگونه خواهد بود؟ + عکس

چاپ سه‌بعدی

فناوری پرینت سه‌بعدی به معماران اجازه می‌دهد تا به کمک هوش مصنوعی به شکل خارق‌العاده‌ای طرح‌های خلاقانه ارائه دهند. این فناوری آینده‌نگر با قابلیت خود در بهینه‌سازی وظایف و پایدار کردن ساخت‌وساز، آینده شهرها را شکل خواهند داد، با این حال، این فناوری‌ها هرگز نمی‌توانند جایگزین مهارت‌های یک معمار یا طراح شوند.

معماری آینده چگونه خواهد بود؟ + عکس

معماری فضایی

معماران سراسر جهان با کمک روحیه اکتشاف‌گر خود ایده‌های مختلفی در مورد این دارند که انسان‌ها چگونه خانه‌های خود را در فضا بسازند و این هدف معماری آینده‌نگر است. انسان‌ها امیدوارند با پیشرفت تکنولوژی قادر به ساخت‌وساز در سیاره مریخ باشند.

معماری آینده چگونه خواهد بود؟ + عکس

دانشمندان با استفاده از خاک مریخ که به طور مصنوعی ساخته شده است، در حال آزمایش برای به دست آوردن دانش توپوگرافی، شرایط آب‌وهوایی، کشش گرانشی و بسیاری موارد دیگر هستند. انسان‌ها می‌توانند با کمک پرینت سه‌بعدی، BIM، هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و نرم‌افزارهای پیشرفته مشابه زندگی ایده‌آل خود را در فضای بیرونی نشان دهند.

معماری آینده چگونه خواهد بود؟ + عکس

کد خبر 717707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.