راه‌اندازی دبیرخانه طرح «اقتصاد دریا» در مازندران

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران از راه‌اندازی دبیرخانه طرح اقتصاد دریا در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، احمد توکلی امروز _شنبه شانزدهم دی_ در جلسه اقتصاد دریا محور در استانداری مازندران ضمن تسلیت شهادت تعدادی از هم‌میهنان در مسیر زائران سردار دل‌ها، شهید سلیمانی در پی حمله تروریستی و محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی اظهار کرد: در پی منویات رهبر معظم انقلاب برای توسعه دریایی و دستور ۹ بندی ایشان برای این بخش، دولت تصمیم بر دایر کردن دبیرخانه طرح اقتصاد دریاپایه کرده است.

وی با اشاره به اینکه شورای عالی صنایع دریایی با عضویت ۹ دستگاه اکنون فعال و این شورای تصمیم‌ساز برخی قوانین این بخش است، افزود: اجرایی شدن طرح اقتصاد دریاپایه دستور رئیس جمهور است و برای تصمیم‌گیری این بخش وزارت راه و شهرسازی نیز پیشنهاد استقرار دبیرخانه زیربنایی را در راه و شهرسازی داد که استقرار دبیرخانه مستقل در حال بررسی است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران، سواحل استان را قبل از صادرات، کشتی‌سازی و گردشگری نیازمند ایجاد سخت‌افزارها مانند بنادر و تأسیسات مرتبط دانست و اضافه کرد: نمونه قانون توسعه مکران تصویب شده است و در حوزه دریای مازندران نیز باید مطالعات دامنه‌دار باشد تا در احداث ابنیه فنی و اصولی کار شود.

توکلی با بیان اینکه در ۴۰ سال اخیر پیشروی و پسروی زیاد آب خزر موجب شد تا بسیاری از تأسیسات بنا شده در سواحل و دریا دچار مشکل شود، تصریح کرد: در حالی که در دریای جنوب به دلیل اتصال به آب‌های آزاد، این مشکل وجود ندارد و با چالش پیشروی و پسروی مواجه نیست.

وی با اشاره به اینکه قبل ورود به اقتصاد دریاپایه، مدیران بخش دریایی باید مطالعه جامع از وضعیت کوتاه و بلندمدت داشته باشند تا سازه‌ها از اسکله تا بنادر در سواحل به صورت اصولی بنا شود، گفت: طرح مطالعاتی از اقتصاد دریامحور مازندران تقدیم هیئت دولت می‌شود تا در بودجه سالانه و برنامه هفتم دیده شود.

کد خبر 717704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.