ارتقای بهره‌وری در محیط کار کارکنان شهرداری اصفهان در «ایده بذر ۵»

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: ایده بذر شماره ۵ با عنوان «ارتقای بهره‌وری در محیط کار کارکنان شهرداری اصفهان» طبق مصوبه شورای عالی بهره‌وری شهرداری از پانزدهم دی تا پانزدهم بهمن سال جاری برگزار می‌شود.

سعید ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شورای عالی بهره‌وری شهرداری با حضور شهردار اصفهان به‌عنوان رئیس، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار به‌عنوان نایب‌رئیس، مدیرکل نوسازی و تحول اداری به‌عنوان دبیر، مدیرکل برنامه‌ریزی بودجه و مدیرکل بازرسی و «مصطفی نباتی‌نژاد» و «محمدرضا فلاح» اعضای شورای اسلامی شهر به‌عنوان عضو تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون سه جلسه شورای عالی بهره‌وری برگزار شده و جلسات حداکثر هر سه ماه یک‌بار برگزار می‌شود، افزود: یکی از مصوبات سومین جلسه این شورا، برگزاری ایده بذر و دریافت پیشنهاد از کارکنان شهرداری اصفهان در خصوص ارتقای بهره‌وری در محیط کار بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: ایده‌بذر شماره پنج با عنوان «ارتقای بهره‌وری در محیط کار کارکنان شهرداری اصفهان» با سرفصل‌های محیط فیزیکی و تجهیزات، افزایش بهره‌وری انرژی و افزایش بهره‌وری فردی از پانزدهم دی تا پانزدهم بهمن سال جاری برگزار می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به ۱۵ جایزه یک میلیون تومانی برای این ایده‌بذر تاکید کرد: در زمینه محیط فیزیکی و تجهیزات، مواردی همچون ارگونومی در محیط کار، محیط کاری ایمن و سالم، آراستگی محیط کار، ایجاد فضاهای خلاق، نور و تهویه مطبوع و ابزار تجهیزات و لوازم مناسب مورد توجه است.

ارتقای بهره‌وری در محیط کار کارکنان شهرداری اصفهان در «ایده بذر ۵»

وی با اشاره به بخش استفاده بهینه از منابع انرژی اضافه کرد: کاهش مصرف برق، کاهش مصرف گاز، کاهش مصرف آب و انرژی‌های پاک زیرمجموعه این موضوع و در کنار این موارد در بخش افزایش بهره‌وری فردی، افزایش رضایت شغلی، افزایش انگیزه در کارکنان، تعلق سازمانی، نشاط سازمانی، مشارکت کارکنان در تصمیم‌گیری‌ها و بهره‌گیری بیشتر از دانش افراد در امور سازمانی مورد توجه خواهد بود.

نایب‌رئیس شورای عالی بهره‌وری شهرداری اصفهان با اشاره به اهداف برگزاری ایده بذر شماره پنج با عنوان «ارتقای بهره‌وری در محیط کار کارکنان شهرداری اصفهان» خاطرنشان کرد: ارائه راهکار در خصوص چالش‌هایی که منجر به کاهش بهره‌وری می‌شود، دریافت ایده‌های تحول‌آفرین، خلاق و قابل اجرا، ارتقای کمیت و کیفیت خدمات، شناسایی روش‌ها و راهکارهای نوین و ابتکاری و اصلاح وضع موجود، مدیریت هدفمند هزینه و افزایش بهره‌وری مطلوب شناسایی راهکارهای ایجاد محیط کار مثبت از جمله این اهداف است.

ابراهیمی با اشاره به مؤلفه‌های ثبت ایده در ایده بذر شماره پنج اضافه کرد: ایده باید به مشکل یا مسئله منجر به بهره‌ور نبودن نیروی انسانی اشاره کند، با راه‌حل ارائه شود، راهکارهای خلاقانه و نوآورانه داشته باشد، منجر به ارزش افزوده مالی و اقتصادی یا صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها شود و قابلیت پیاده‌سازی و اجرا داشته باشد؛ علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه مدیریت دانش شهرداری به نشانی www.knowledge.isfahan.ir برای ثبت ایده خود اقدام کنند.

کد خبر 717673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.