۲۰ دانش‌آموز در حادثه تروریستی کرمان شهید شدند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی در بین دانش آموزان محبوب است، گفت: بیش از ۲۰ دانش‌آموز و یک دانشجو معلم در حادثه تروریستی کرمان شهید شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، رضا مراد صحرایی امروز _جمعه پانزدهم دی_ در گردهمایی فرهنگیان خدابنده با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز اظهار کرد: بیش از ۲۰ دانش‌آموز و یک دانشجو معلم در حادثه تروریستی کرمان شهید شده‌اند و این امر نشان از محبوبیت حاج قاسم در بین جامعه دانش آموزی است.

وی افزود: آموزش و پرورش هر کشور تصویری از آینده هر سرزمین است و باید برای تربیت هرچه بهتر این نسل تلاش کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مهم‌ترین مشکل امروز ما فاصله جامعه با دستگاه تعلیم و تربیت است، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید دغدغه اصلی مسئولان و جامعه قرار گیرد و تمام کسانی که مسئولیت‌های مهم و ستادی را بر عهده دارند باید آموزش و پرورش توسعه‌یافته را زمینه ساخت کشور توسعه یافته بدانند.

مرادی با اشاره به اقدامات جهادی این وزارتخانه در ساخت و تجهیز مدارس، اضافه کرد: همه مدارس کانکسی جمع‌آوری می‌شود و امسال مدارس بالای ۱۰ نفر مورد نظر بود و از سال آینده حتی مدارس کانکسی زیر ۱۰ نفر هم جمع‌آوری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فقط در استان زنجان یک هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش اختصاص یافته است، تصریح کرد: یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش در دوره فعلی توجه به مناطق محروم است و در این راستا سرانه‌ها به مدارس روستایی و هنرستان‌ها اختصاص داده شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سند تحول بزرگترین دغدغه وزارتخانه است، گفت: در اجرایی شدن این سند همه مسئول هستند و بار اجرایی فقط به عهده آموزش و پرورش نیست و در قالب گزارشی عملکرد همه ارگان‌ها دنبال خواهد شد.

صحرایی با اشاره به اینکه یکی دیگر از چالش‌های آموزش و پرورش کنکور بود، گفت: با مصوبات مجلس مافیای کنکور حذف می‌شود.

وی با اشاره به بحث رتبه‌بندی معلمان، افزود: ۵۰ همت برای رتبه‌بندی معلمان که ۱۰ سال پیگیر آن بودیم هزینه شد.

کد خبر 717642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.