پیش‌بینی‌ ‌سیلاب ‌و ریزش سنگ در مازندران/ بارش باران شدید در راه است

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: برای هفته آینده در مازندران، وضعیت پیش‌بینی آب گرفتگی معابر و جاری شدن روان آب و سیلابی رودخانه‌ها و ریزش سنگ در کوهستان‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حسینعلی محمدی شیرکلایی امروز _جمعه، پانزدهم دی_ در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت آب‌وهوایی این استان از وضعیت نارنجی جوی از صبح روز شنبه شانزدهم دی‌ماه عنوان و اظهارکرد: با فعالیت و ورود سامانه سرد بارشی از اوایل وقت شنبه تا صبح یک‌شنبه، سامانه بارشی در این استان فعال خواهد بود.

وی افزود: از فردا، شاهد بارش باران گاهی، رگباری، رعدوبرق و وزش باد نسبتاً شدید و کاهش محسوس دما و در مناطق با ارتفاع بیش از ۱۳۰۰ متر و مه آلود شدن و بارش برف خواهیم بود.

محمدی شیرکلایی با بیان اینکه با این وضعیت پیش‌بینی آب گرفتگی معابر و جاری شدن روان آب و سیلابی رودخانه‌ها و ریزش سنگ در کوهستان‌ها می‌شود، گفت: توصیه می‌شود مردم و مسافران از تردد و اقامت بر بستر و حاشیه رودخانه‌ها به شدت جلوگیری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران تصریح کرد: هم‌استانی ها از سفرهای غیرضروری برون‌شهری به ویژه در ارتفاعات به شدت خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط جوی همیشه توصیه جدی بر این بوده تا احتیاط لازم بر حوزه‌های دامی، طیور و صاحبان مزارع پرورش ماهی و گلخانه‌داران و صیادان صورت بگیرد و دستگاه‌های مرتبط آمادگی لازم را داشته باشند.

کد خبر 717618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.