۳۷۷ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس در مازندران تایید صلاحیت شدند

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: ۳۷۷ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران تایید صلاحیت شدند و از طریق فرمانداری های ۹ گانه مازندران این موضوع به آنها ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، قاسم عزیز زاده گرجی امروز جمعه پانزدهم دی‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی این استان اظهار کرد: طبق ماده ۶۳ قانون مجلس شورای اسلامی فرایند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در شورای نگهبان و با توجه به اتمام حجت آن طی ۵۰ روز، هیأت نظارت استان پس از کسب هیأت مرکزی نظارت صلاحیت کلیه داوطلبان بر تأیید، عدم تأیید و عدم احراز به فرمانداری‌های ۹ حوزه انتخابیه اعلام کردند.

وی افزود: این حوزه‌ها طی دو روز یعنی پانزدهم و شانزدهم دی‌ماه در حال ابلاغ به داوطلبان هستند.

عزیززاده گرجی با اشاره به نتیجه کلیه بررسی داوطلبان از سوی هیأت نظارت عنوان کرد: از مجموع ۷۴۷ داوطلب ثبت‌نامی در مازندران ۳۷۷ نفر تأیید صلاحیت شدند که شامل ۵۰ درصد می‌شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران تعداد انصرافی این استان را ۳۲ نفر بیان کرد و گفت: از این داوطلبان ۲۱۸ نفر عدم تأیید از سوی هیأت نظارت با ۲۹ درصد اعلام شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۵ درصد عدم احراز یا شرایط و شکایت داوطلب بوده است، یادآور شد: داوطلبان در صورت اعتراض به استناد بند"د" ماده ۶۳ قانون مجلس شورای اسلامی حداکثر به مدت سه روز پس از ابلاغ می‌توانند شکایت خود را به صورت مجازی از طرق سامانه انتخابات ارسال کنند.

کد خبر 717616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.