تصور فرار از بن‌بست با ترور/ ماهیت داعش و رژیم صهیونیستی یکی است

کارشناس خاورمیانه گفت: اگر در ظاهر صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها به‌طور مستقیم در حادثه تروریستی کرمان دخیل نبودند، اما از سه جهت این اطمینان وجود دارد که در ماورای حادثه کرمان دخیل باشند؛ یکی در ایجاد داعش، دوم در تقویت داعش و سوم در انتقال داعش به کشورهای مختلف.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هم‌زمان با شهادت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، سیل جمعیت به سمت مزار این شهید والامقام در حرکت بودند که در ساعت ۱۴.۵۰ روز چهارشنبه، خبرهایی از شنیده شدن صدای مهیب انفجار در زیرگذر گنبد جبیله که پیش از گیت‌های بازرسی و در یک کیلومتری گلستان شهدای کرمان واقع است، مخابره شد.

در حالی که زائران بهت‌زده از انفجار اول شده و نیروهای امدادی و هلال‌احمر با کمک به مردم در پی امدادرسانی به مصدومان انفجار اول بودند، انفجار دیگری در ساعت ۱۵.۱۷ در درگاه قلی‌بیگ و در فاصله بیش از ۱.۵ کیلومتری گلستان شهدا و این بار هم قبل از گیت‌های بازرسی به وقوع پیوست. ازدحام جمعیت در مسیرهای منتهی به مزار مطهر شهید سلیمانی موجب شهادت و مصدومیت شمار قابل توجهی از زائران مزار سردار و عاشقان قهرمان ملی شهید حاج قاسم سلیمانی شد.

همان روز و درست پس از اقامه نماز مغرب و عشا، مردم عزادار بر سر مزار شهید سلیمانی تجمع کردند و شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر منافق» سر دادند.

موج همدردی با داغداران و محکومیت جنایت‌کاران

این حادثه غم‌بار به خونین‌ترین حادثه تروریستی پس از انقلاب مبدل شد؛ به‌طوری که از همان ساعات آغازین، موج محکومیت‌های عوامل این جنایت و همدردی با بازماندگان شهدای حادثه را در پی داشت.

رهبر معظم انقلاب با محکومیت و ابراز همدردی با بازماندگان از مجازات سخت عاملان این حادثه تروریستی گفتند: «جنایت‌کاران سنگدل نتوانستند عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند. بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی هم رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد. چه دست‌های آلوده به خون بی‌گناهان و چه مغزهای مفسد و شرارت‌ها که آنان را به این گمراهی کشانده‌اند، از هم‌اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود، بدانند که این فاجعه‌آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن الله.»

حالا یک ایران مانده بود و یک درد مشترک؛ درد مشترکی که همه مردم در آن سهیم بودند. از نیروهای لشکری و کشوری گرفته تا کسبه و خدمه همه هم‌درد شدند و در سوگ نشستند و این جنایت هولناک را محکوم کردند. حادثه کرمان به‌قدری تلخ و غم‌انگیز بود که حتی هنرمندان و ورزشکاران هم آن را محکوم کردند، در صفحات اجتماعی خود به آن واکنش نشان دادند و با بازماندگان ابراز همدردی کردند. با این همه و به‌رغم شهادت تعداد زیادی از زنان و کودکان در این فاجعه، رسانه‌های غربی حاضر نشدند از واژه تروریستی برای این اقدام شرورانه استفاده کنند.

در ادامه علاوه بر گروه‌های مقاومت اسلامی در منطقه، شمار زیادی از کشورهای منطقه و جهان از روسیه و چین گرفته تا عربستان و لبنان و امارات و حتی بسیاری از کشورهای اروپایی، اتحادیه اروپا و کشور سازمان ملل این اقدام تروریستی را محکوم کردند و پرچم سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در نقاط مختلف جهان به حالت نیمه‌افراشته درآمد و هیئت دولت روز بعد از حادثه را در کشور عزای عمومی اعلام کرد.

رژیم صهیونیستی یا داعش؟ مگر فرقی می‌کند؟!

در ساعات اولیه حادثه رژیم صهیونیستی اصلی‌ترین متهم شناخته شد چرا که پیش‌تر رسانه‌ها و کاربران وابسته به این رژیم از گرفتن انتقام از مردم ایران سخن گفته بودند. از طرف دیگر ترور دو فرمانده برجسته جبهه مقاومت یعنی سیدرضی موسوی و صالح العاروری در سوریه طی روزهای گذشته توسط رژیم صهیونیستی این احتمال را قوت بخشید؛ تا اینکه گروه تروریستی تکفیری داعش شامگاه پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو انفجار شهر کرمان کار این گروه تروریستی تکفیری بوده است. داعش تأکید کرد که «عمر الموحد» و «سیف الله المجاهد» دو عامل انتحاری بودند که در این دو عملیات تروریستی از کمربندهای انفجاری استفاده کردند.

به هر روی در نظر رهبر، مسئولان و مردم جمهوری اسلامی ایران، داعش آئینه تمام‌نمای آمریکا و رژیم صهیونیستی و ابزاری برای تحقق اهداف پلید آنها است؛ خواه مسئولیت ترورها و شرارت‌های وارد شده بر یک ملت را داعش بر عهده بگیرد، خواه رژیم صهیونیستی و موساد؛ برای ما تفاوتی میان این گروه تروریستی تکفیری و رژیم جعلی اسرائیل نیست، چرا که هر دو از یک آبشخور به نام آمریکا تغذیه می‌کنند.

از غزه تا کرمان؛ زورشان به زوار حاج قاسم رسید!

حادثه تروریستی کرمان نشان داد که دشمنان بزدل و مستاصل جمهوری اسلامی ایران و در رأس آن‌ها رژیم صهیونیستی که در بن‌بست طوفان‌الاقصی گرفتار شده است؛ حتی از زائران شهید سلیمانی هم وحشت دارند و با این‌گونه رذالت‌ها سعی می‌کنند از مردم ایران انتقام بگیرند. «کریس مورفی» سناتور آمریکایی در حدود یک سال قبل اعتراف کرده بود که «سوالی که باید امروز از خود بپرسیم این است که آیا قاسم سلیمانی به‌عنوان یک فرد زنده برای آمریکا خطر بیشتری داشت یا اینکه به عنوان شخصی که حذف فیزیکی او صورت گرفته است؟!» همین ادعا از سوی یکی از دشمنان قسم‌خورده جمهوری اسلامی و مکتب شهید قاسم سلیمانی نشان داد که «شهید سلیمانی، به مراتب برای آنان خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است.»

آنچه امروز در جبهه مقاومت می‌گذرد و از جمله آن طوفان‌الاقصی، همه نشان‌دهنده مصداق همین سخن است و دشمن نیز به‌عینه دید که خطر شهید سلیمانی از سردار سلیمانی بیشتر است. دشمنان ایران اسلامی و راه و سیره شهید سلیمانی به خیال خام خود تصور می‌کردند که با ترور این ژنرال ارشد جبهه مقاومت زمینه افول و از بین رفتن مقاومت در منطقه را از میان برده‌اند، اما زهی خیال باطل.

ساختار جبهه مقاومت با شهادت کارگزار ارشد این جبهه ضربه سختی را متحمل شد، اما ساختاری که توسط شهید سلیمانی ایجاد شد، به‌گونه‌ای نبود که با رفتن امثال سلیمانی یا ابومهدی المهندس و سیدرضی موسوی و صالح العاروری تضعیف شود.

به هر روی، خون شهدای جبهه مقاومت و زائران شهید سلیمانی عزیز و نیز اراده و نیروی مضاعفی که پیگیری اهداف این شهدا و سرداران بزرگ مقاومت را پیگیری خواهد کرد؛ زمینه پیروزی هرچه بیشتر رزمندگان اسلام در جبهه‌های مقاومت را بیش از گذشته فراهم خواهد کرد و نتیجه معکوسی را برای اهداف رژیم صهیونیستی به بار خواهد آورد و به‌زودی شاهد برچیده شدن رژیم جعلی صهیونیستی از صحنه روزگار خواهیم بود.

تصور فرار از بن‌بست با ترور

کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به این حادثه شرورانه اظهار کرد: شهادت نزدیک به ۱۰۰ نفر از زائران ایرانی و افغانستانی حاج قاسم و مجروح شدن نزدیک به ۲۰۰ نفر از زوار، از یک‌سو به مشکلات و بن‌بست‌هایی که رژیم صهیونیستی در آن قرار گرفته است، برمی‌گردد، اما بخش مهم‌تر اهداف و انگیزه‌های آن‌ها به راهبردی برمی‌گردد که جبهه مقاومت به صورت یک خط مشی دفاعی دنبال می‌کند.

جعفر قنادباشی با اشاره به شهادت سیدرضی موسوی و العاروری در سوریه گفت: با وجودی که ترور زوار سردار سلیمانی به داعش مربوط است، اما مسئولیت شهادت این دو سرباز جبهه مقاومت به‌طور مستقیم به رژیم صهیونیستی برمی‌گردد که به دلیل بن‌بستی است که در آن قرار گرفته است؛ چرا که تصور می‌کنند با ترور چنین شخصیت‌هایی بتوانند بخشی از بن‌بست را باز کنند.

وی با اشاره به ضرباتی که رژیم صهیونیستی در طوفان‌الاقصی متحمل شد، افزود: واقعیت این است که آمریکا و رژیم صهیونیستی ضرباتی که دریافت می‌کنند، چه در منطقه و چه در هر کشوری که مورد حمله قرار می‌گیرد را از مکتب سردار سلیمانی و خط مشی او می‌دانند.

انتقام از مکتب سردار سلیمانی

قنادباشی ادامه داد: در خصوص داعش هم به همین نحو است، کسانی که پشتیبان، حامی و تقویت‌کننده داعش بودند، ضرباتی را دریافت می‌کنند که آن را هم از خط مشی سردار سلیمانی می‌دانند و زمانی که می‌بینند پس از گذشت چهار سال این تعداد علاقه‌مند به سردار سلیمانی وجود دارد که بر سر مزار او حاضر می‌شوند و به راه او اعتقاد دارند و حضور آن‌ها می‌تواند خط مشی و آموزه‌های سلیمانی را در یادها زنده نگه دارد، درصدد انتقام برمی‌آیند.

وی تاکید کرد: آنها خواستار این هستند که مراسم سردار سلیمانی را از رونق و شکوهی که دارد، بیندازند، اما می‌بینیم که عملیات آن‌ها یک عملیات انفعالی است و به دلیل نگرانی‌هایی است که از آینده دارند؛ چرا که می‌دانند خط سلیمانی راه پررهرویی است و علاقه‌مندان زیادی در سراسر جهان دارد.

ماهیت داعش و رژیم صهیونیستی یکی است

کارشناس مسائل خاورمیانه ابراز کرد: تصور اشتباه دشمن این است که با فراهم کردن زمینه‌های انفجار قصد داشت مراسم سردار در سال‌های آینده از شکوهی که دارد فاصله بگیرد، اما اشتباه کردند؛ همانطور که در ترور سردار سلیمانی دچار اشتباه شدند و فکر کردند که با ترور او راه او فراموش می‌شود، اما واقعیت آن است که راه سردار سلیمانی پررونق‌تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهدای سال جاری انگیزه‌ها را برای مقابله با کسانی که کاری جز ترور در پیش نمی‌گیرند، بیشتر می‌کند، گفت: آنها با اتخاذ چنین سیاستی در موقعیت بسیار بدی قرار می‌گیرند و تنها ماهیت خود را نشان می‌دهند.

قنادباشی با اشاره به کشته شدن زنان و کودکان بی‌گناه در این اقدام تروریستی ادامه داد: این صحنه را می‌توان در غزه دید و از این جهت سنخیت داعش با رژیم صهیونیستی یکی است همچنان که در پشت صحنه هم صهیونیست‌ها در طراحی داعش نقش اساسی داشتند.

حادثه کرمان به‌طور حتم یک انگیزه اسرائیلی آمریکایی داشته است

کارشناس مسائل خاورمیانه تاکید کرد: اگر در ظاهر صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها به‌طور مستقیم در این قضیه دخیل نبودند، اما از سه جهت این اطمینان وجود دارد که در ماورای حادثه کرمان دخیل باشند؛ یکی در ایجاد داعش، دوم در تقویت داعش و سوم در انتقال داعش به کشورهای مختلف.

وی با بیان اینکه داعش پیش‌تر در سوریه و عراق مستقر بود، اما با کمک آمریکا و رژیم صهیونیستی به سایر کشورهای آسیای میانه از جمله افغانستان انتقال داده شد، ابراز کرد: سنخیت و مشابهت برخورد آنها با جبهه اسلام و مقاومت و کشتار زنان و کودکان نشان می‌دهد که داعش و رژیم صهیونیستی از یک مسلک پیروی می‌کنند و آنچه که در کرمان صورت گرفت به طور غیرمستقیم و به‌طور حتم یک انگیزه اسرائیلی-آمریکایی داشته است.

بر اساس این گزارش و به گفته احمد وحیدی، وزیر کشور و رئیس شورای امنیت کشور عمده شهدا و مصدومان در انفجار دوم دچار حادثه شده‌اند که در میان ۱۰۳ شهید و ۲۱۱ مجروح، سه امدادگر و شماری از نیروهای حافظ امنیت در فرماندهی انتظامی استان کرمان نیز به شهادت رسیدند و مجروح شدند و بنا به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ۲۲ تن از شهدای این حادثه دانش‌آموزان کرمانی بودند.

کد خبر 717601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.