داعش ابزار جنایت‌های آمریکا و اسرائیل است

امام جمعه قزوین گفت: داعش ابزار جنایت‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی بعدازظهر امروز _جمعه پانزدهم دی‌_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) اقامه شد، اظهار کرد: مهمترین مسئله‌ای که طی روزهای اخیر توجه همه مردم دنیا به ویژه مردم جمهوری اسلامی ایران را به خود جلب کرده، حادثه تروریستی کرمان است، این حادثه بسیار غم‌انگیز بود، حدود ۸۵ نفر از مردم مظلوم در این حادثه به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰۰ نفر مجروح شدند و برخی از مجروحین نیز حال خوبی ندارند.

وی اضافه کرد: یک خانواده به صورت دسته‌جمعی در مسیر گلزار شهدای کرمان موکب راه انداخته بودند، ۸ نفر از اعضای این خانواده به شهادت رسیده و ۲ نفر از آن‌ها هم مجروح شده‌اند، پدر این خانواده هنوز خبر از شهادت دخترش نداشت و بی‌تابی می‌کرد، آنقدر این صحنه‌ها دردآور بود که آدم نمی‌توانست آن را نگاه کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: همچنین کودکی که در آغوش مادرش بود و از او تصاویر و فیلم‌هایی منتشر شده بود، بعد تصویر پیکر همین کودک هم منتشر شد، یا دختران و پسران کوچکی که با حالت بغض، گریه و ناامیدی بودند، رنگشان پریده بود و نمی‌دانستند سرنوشت پدر و مادرشان به کجا رسیده است، این صحنه‌ها خیلی دردناک بود.

عابدینی تأکید کرد: حادثه تروریستی کرمان خیلی ناجوانمردانه و ظالمانه بود، این حادثه از ناحیه چه کسی اتفاق افتاده است؟ مردم در دولت‌های امریکایی، انگلیسی و فرانسوی و رژیم منحوس صهیونیستی علیه این دولت‌ها اعتراض می‌کنند و این اعتراضات روز به روز جدی تر می‌شود.

وی تصریح کرد: آمریکا پیش از پیروزی انقلاب توسط رضاخان و محمدرضا پهلوی جنایت‌هایش را در ایران مرتکب می‌شد یا توسط صدام جنایت‌هایش را در ایام جنگ تحمیلی اعمال می‌کرد یا اینکه در یمن توسط سعودی‌ها مردم را زیر آوار می‌کرد، این‌ها هر کجا جنایت می‌کنند، مستقیم وارد نمی‌شوند و داعشی‌ها را برای اینکه خودشان مستقیم وارد نشوند ایجاد کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه داعش ابزار جنایت‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی است، خاطرنشان کرد: همه این کشورهایی که جز شرارت، ظلم و جنایت از آن‌ها انتظار نمی‌رود، جمع شده‌اند و یک پدیده نامیمون و شوم به نام داعش و امثال آن را ایجاد کرده‌اند تا به وسیله آن‌ها جنایات خود را انجام دهند.

عابدینی افزود: در جنایت اخیر در کرمان هم آن‌ها می‌خواهند این جنایت را به نام داعش تمام کنند، داعش چیزی نتانیاهو، ترامپ، بایدن، رئیس جمهور فرانسه و حاکمیت انگلیس نیست، داعش همین‌ها هستند، بنابراین حادثه تروریستی کرمان جنایتی صهیونیستی-آمریکایی است.

وی عنوان کرد: ملت‌های مسلمانی که در پی انتقام هستند، باید بدانند که ریشه این فتنه کجاست، اکنون همه جنایتکاران عالم در سرزمین‌های اشغالی متمرکز هستند، این انتقام هم باید متمرکز و متوجه آنجا باشد، صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها خیلی دلشان می‌خواهد غیر از سرزمین‌های اشغالی میدان دیگر جنگی نیز باز شود، به این دلیل که حواس مردم از رژیم صهیونیستی برداشته شود و صهیونیست‌ها نفس راحت بکشند، اما نباید به این امر اجازه بدهیم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: سرزمین‌های اشغالی باید محور باشد و همه موشک‌ها، خشم‌ها، غصب‌ها و نفرین‌ها باید بر روی رژیم منحوس و اشغالگر صهیونیستی ریخته شود، اکنون می‌بینیم اختلافات بسیار شدیدی بین سران این رژیم افتاده و خودشان به جان هم افتاده‌اند، این وضعیت باید ادامه پیدا کند تا شاهد سقوط این رژیم منحوس باشیم.

کد خبر 717565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.