هوای اصفهان بارانی می‌شود/ ثبت دمای ۱۲ درجه زیر صفر در استان

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان از فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش پراکنده باران و برف در مناطق مرتفع، وزش باد شدید، مه آلودگی و کاهش دید افقی، کاهش نسبی دما در نیمه شمالی استان از اوایل هفته خبر داد.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی پایدار طی امروز بر روی استان خواهد بود.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی طی این مدت در بیشتر مناطق استان به صورت صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد می‌شود، طی روز شنبه شانزدهم دی با گذر موج شمالی در اکثر نواحی، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در نیمه شمالی بارش پراکنده باران و ارتفاعات برف انتظار می‌رود.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره فعالیت سامانه بارشی از روز شنبه تا اوایل وقت یکشنبه هفدهم دی در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه با بارش پراکنده باران و برف در مناطق مرتفع، وزش باد شدید، مه آلودگی و کاهش دید افقی، کاهش نسبی دما در نیمه شمالی استان همراه است.

وی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، میمه، نطنز، خوروبیابانک، بادرود، انارک، چوپانان، مهاباد، اردستان و زواره، گفت: لغزندگی سطح جاده‌ها به ویژه در گردنه‌های کوهستانی، شکل‌گیری کولاک برف محلی، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی به صورت محدود، آسیب به سازه‌های موقت از مخاطرات سامانه مذکور است.

حاج‌بابایی اظهار کرد: احتیاط در تردد، پرهیز از سفرهای غیر ضروری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر و مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر در صورت لزوم، استحکام سازه‌های موقتی توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه تغییرات دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده محسوس نخواهد بود، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۸ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۲- درجه می‌رسد.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با کمینه دمای ۱۲- درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.

کد خبر 717554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • باران IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    5 0
    به جای نمک پاشی از شن پاشی استفاده کنید زیرا نمک ذخایر آب‌های زیرزمینی را شور خواهد کرد و ما الان دچار بحران آب شیرین هستیم. در صورتی شن پاشی نهایتا آسفالت ها تخریب می شود ولی بحران آب جبران ناپذیر است. سعی کنید با آبراهه، بارش ها را به سمت مسیر رودخانه هدایت کنید و از ترکیب آب باران با فاضلاب جلوگیری کنید. در مسیرهای محتمل سیل، گودال‌هایی حفر کنید که علاوه بر جلوگیری از آسیب های ناشی ازسیل، در ذخیره سازی آب موثر باشند.
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    0 0
    لطفاً درمورد هوا شناسی پیش‌بینی نکنید چون که خیلی عالی درمیاد همنونی هست که شما میگید مگید باران میاد باران میاد مگید برف میاد برف میاد فقط نمی دانم اون وسط خانم خورشید چی مگد