تشکیل کمیته‌ای برای برنامه‌ریزی خروج نیروهای آمریکایی از عراق/ انفجار در نزدیکی عین‎‌الاسد

نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که کمیته‌ای برای برنامه‌ریزی خروج نیروهای ائتلاف به سرکردگی آمریکا تشکیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نخست‌وزیر عراق از تشکیل کمیته‌ای دوجانبه برای برنامه‌ریزی خروج نیروهای ائتلاف به سرکردگی آمریکا از این کشور خبر داد.

محمد السودانی، نخست‌وزیر عراق امروز تشکیل این کمیته را اعلام کرد. خروج این نیروها از عراق خواسته بسیاری از مردم عراق به‌حساب می‌آید.

السودانی در جریان مجمع رسمی مرکزی بزرگداشت شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت: تنها دولت عراق حق دارد قانون را در سرزمین خود اعمال کند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ طرف دیگری حق ندارد این کار را انجام دهد، با توجه به رفع توجیهات و دلایل حضور ائتلاف آمریکایی در کشور، بر موضع قاطع خود درباره خروج آن‌ها از عراق تاکید می‌کنیم.

رئیس‌جمهور عراق نیز روز گذشته در واکنش به حمله آمریکا علیه فرماندهان حشدالشعبی در بغداد گفت: حمله آمریکا که یکی از مقرهای امنیتی در بغداد را هدف قرار داد، محکوم می‌کنیم. این تجاوز، نقض و تخطی علیه حاکمیت و امنیت عراق است.

در همین حال، یک منبع مطلع اعلام کرد که انفجاری مهیب منطقه البغدادی در نزدیکی پایگاه عین‌الاسد را لرزاند و خسارات مادی منجر شد، پایگاه عین‌الاسد یکی از پایگاه‌های محل استقرار نیروهای آمریکایی در عراق است.

کد خبر 717551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.