۷ واحد تولیدی در سفر وزیر صمت به زنجان به بهره‌برداری می‌رسد

هفت واحد تولیدی همزمان با سفر وزیر صمت به استان زنجان احیا می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از استان زنجان، از امروز _جمعه پانزدهم دی_ در جریان سفر دو روزه عباس علی‌آبادی وزیر صمت به استان زنجان، افتتاح واحدهای سیمین نخ در ابهر، واحد فولاد البرز غرب، واحد فولاد آسین، واحد شیشه زنگان پارس، احیای شرکت سرجین بافت با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور، بازدید از شرکت راشا کاسپین، نشست تبیین دستاوردهای نظام و اقدامات دولت سیزدهم و صاحبان صنایع و معادن، انجام می‌گیرد.

مجید گلشنی مدیر کل صمت استان زنجان، در حاشیه افتتاح یک واحد تولید نخ و محصولات نساجی اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان زنجان هفت پروژه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که برخی از آن‌ها شامل احیای واحدهای تولیدی غیرفعال و نیمه‌فعال است.

وی از افتتاح کارخانه فولاد آسین ابهر در هیدج با تولید لوله‌های بدون درز خبر داد و افزود: این واحد ۲۵۰ هزار تن ظرفیت تولید دارد که با سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی برای ۵۰۰ نفر ایجاد اشتغال می‌کند.

گلشنی به احیای کارخانه سرجین بافت زنجان با تولید نخ پنبه پلی استر، پارچه جین اشاره کرد و ادامه داد: این واحد ظرفیت تولید ۴ هزار تن محصول را دارد که برای آن ۲ هزار و ۴۹ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و برای ۵۶۰ نفر شغل ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به افتتاح سیمین نخ ظریف ابهر با سرمایه‌گذاری ۳۲۵ میلیارد تومان ابراز کرد: این واحد با ظرفیت ۳ هزار و ۹۰۰ تن، نخ هایبالک و نخ اکریلیک نانبالک تولید می‌کند و ۲۴۴ نفر در آن مشغول به کار می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه کنسانتره آهن، آگلومره، فروسیلیکو منگنز و شمش چدن از محصولات تولیدی شرکت آندیا فولاد ایجرود است، تصریح کرد: برای این مجموعه ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و زمینه اشتغال ۸۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

وی به بهره‌برداری از کارخانه شیشه زنگان پارس در شهرستان سلطانیه اشاره کرد و گفت: این کارخانه با سرمایه‌گذاری ۷۵۰ میلیارد تومانی، ۱۴ هزار تن شیشه و بلورجات تولید خواهد کرد و ۱۸۰ نفر در آن مشغول به کار می‌شوند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه یک شرکت دانش‌بنیان در ایجرود با سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد تومان توانسته ورق کبالت تولید کند، عنوان کرد: ظرفیت تولید و اشتغال این مجموعه به ترتیب یک هزار تن و ۱۶۰ نفر است.

کد خبر 717522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.