بازگشت برانکو به پرسپولیس از نظر اقتصادی به‌صرفه نیست

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است مدیران این باشگاه باید یحیی گل‌محمدی را به ماندن متقاعد می‌کردند، اما اکنون که بحث آمدن سرمربی جایگزین شده، بهترین گزینه برانکو است هرچند که از نظر اقتصادی به‌صرفه نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، معضلات و حواشی پیرامون باشگاه پرسپولیس از ماه‌ها قبل در پایتخت کلید خورد و با گذشت نیم‌فصل از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ همچنان پروژه‌ای نیمه‌کاره باقی‌مانده که هواداران سرخ‌های تهرانی را نگران‌تر از همیشه نسبت به شرایط تیمشان و در بلاتکلیفی قرار داده است؛ البته که طی روزهای گذشته بالاخره یک کلاف از این سردرگمی پاره شد.

یحیی گل‌محمدی، سرمربی چند سال اخیر تیم فوتبال پرسپولیس تهران که به‌همراه قرمزهای پایتخت به سه قهرمانی در لیگ برتر، دو قهرمانی در سوپرکاپ و یک قهرمانی در جام‌حذفی فوتبال ایران رسید و این تیم را تا فینال لیگ قهرمانان آسیا هم کشاند و سرانجام دومین نایب‌قهرمانی تاریخ قرمزها در قاره‌کهن را برای این تیم رقم زد پس از کش‌وقوس‌های فراوان روز گذشته به‌صورت رسمی از پرسپولیس جدا شد.

بازگشت برانکو به پرسپولیس از نظر اقتصادی به‌صرفه نیست

سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس بارها عنوان کرده بود دیگر نمی‌تواند با مشکلاتی که در باشگاه پرسپولیس وجود دارد کنار بیاید و پس از اینکه دو بار در همین فصل از سمت خود استعفا داد و هر مرتبه با مخالفت‌های مدیران این باشگاه مواجه می‌شد، مجدداً از سمت خود استعفا داد تا پس از یک نیم‌فصل کابوس‌وار خود را از زیر بار انتقادات هواداران و کارشناسان رها کند.

از طرف دیگر، حدود دو ماه قبل بود که زمزمه‌های بازگشت برانکو ایوانکوویچ به فوتبال ایران و پرسپولیس مطرح شد. دقیقاً زمانی‌که یحیی گل‌محمدی هنوز تصمیم به جدایی از این تیم نگرفته بود، اما پس از اینکه صحبت از بازگشت سرمربی کروات محبوب قرمزها شد یحیی نیز از حضور وی روی نیمکت پرسپولیس استقبال کرد و شاید با قلبی شکسته تصمیم گرفت با پای خود برود و عطای نیمکت قرمزها را به لقای آن ببخشد.

در همین مدت یک هفته اخیر نیز ماجرای بازگشت برانکو به پرسپولیس جدی‌تر از همیشه به واقعیت نزدیک شده و مدیران این باشگاه و در رأس آنان رضا درویش عنوان کرده گزینه اول آن‌ها برای انتخاب سرمربی جدید پرسپولیس مرد کروات است. روز گذشته هم تصاویری از جلسه عضو هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس و برانکو ایوانکوویچ منتشر شد و مدیرعامل قرمزهای پایتخت عنوان کرد سرمربی فعلی تیم ملی عمان که مشکل مالیاتی ندارد، بدون اهمیت دادن به رقم قرارداد و در صورتی‌که حریفان پرسپولیس شیطنتی انجام ندهند، حاضر است با کمال میل هدایت این تیم را برعهده گیرد.

بازگشت برانکو به پرسپولیس از نظر اقتصادی به‌صرفه نیست

اینکه چند روز باید منتظر بمانیم تا نیمکت سرمربی‌گری پرسپولیس دوباره صاحب جدید پیدا کند، مشخص نیست، اما به‌نظر می‌رسد قرمزهای پایتخت که گزینه‌های دیگری برای سرمربی‌گری تیمشان روی میز ندارند مشتاقانه منتظر بازگشت پروفسور کروات به تهران هستند که در صورت رقم خوردن چنین اتفاقی، باید بیش از پیش نسبت به تقویت تیم فوتبال پرسپولیس اقدام کنند وگرنه بعید نیست برانکو هم آینده ناموفقی در این تیم پیش‌رو داشته باشد.

با وجود همه مسائل پیرامون باشگاه و تیم فوتبال پرسپولیس با محمود کلهر، پیشکسوت پرسپولیس و تیم ملی فوتبال کشورمان گفت‌وگویی داشته‌ایم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

ایمنا: در هفته‌های اخیر حواشی زیادی در خصوص جدایی یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس به‌وجود آمد، تحلیل شما از این اتفاقات چیست؟

کلهر: پرسپولیس تا جایی‌که می‌توانست باید یحیی گل‌محمدی را حفظ می‌کرد. با توجه به اینکه یحیی با همه مشکلاتی که از نظیر مدیریتی و مالی وجود داشت بهترین نتایج را به‌دست آورد و با کسب جام‌های مختلف در فوتبال ایران و نایب‌قهرمانی با پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا هواداران را خوشحال کرد و شایستگی‌های خود را در قامت سرمربی نشان داد. یحیی گل‌محمدی، بهترین سرمربی ایرانی در حال حاضر است، اما زمانی‌که خواسته‌های سرمربی در تیم اجرا نشود همه انتقادات به آن شخص وارد می‌شود.

بازگشت برانکو به پرسپولیس از نظر اقتصادی به‌صرفه نیست

ایمنا: استعفای یحیی گل‌محمدی از سرمربی‌گری پرسپولیس در این مقطع را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ برخی مدعی بودند استعفاهای یحیی گل‌محمدی نمایشی بوده آیا شما با این موضوع موافقید؟

کلهر: باشگاه پرسپولیس علی‌رغم موفقیت‌هایی که به‌همراه یحیی گل‌محمدی به‌وجود آمد به تعهدات خود عمل نکرد و همین امر موجب شد با توجه به فشار زیادی که روی یحیی گل‌محمدی بود وی به‌طور قطعی تصمیم به استعفا از سمت خود بگیرد. مدیران پرسپولیس باید رضایت یحیی را برای ماندن روی نیمکت این تیم جلب می‌کردند و هواداران همان‌طور که از سرمربیان خارجی حمایت می‌کنند از گل‌محمدی هم حمایت می‌کردند تا با آرامش به ادامه فصل بپردازد.

ایمنا: دلیل اختلافاتی که میان یحیی گل‌محمدی و مدیریت پرسپولیس به‌وجود آمده بود را در چه‌چیزی می‌بینید؟

کلهر: سال‌هاست که پرسپولیس با مشکلات مدیریتی دست‌وپنجه نرم می‌کند. پیش‌تر هم جدایی کریم باقری از پرسپولیس موجب شده بود حواشی در این تیم زیاد شود و سنگینی نیمکت پرسپولیس از بین برود؛ چرا که حضور کریم باقری به تنهایی وزن نیمکت را بالا می‌برد، اما نبود چنین اشخاصی فشار را روی سرمربی زیاد کرد. مهم‌ترین عامل ناکامی گل‌محمدی اجرایی نشدن تعهدات از سوی مدیران باشگاه پرسپولیس بود که اقتدار سرمربی را پیش بازیکنان از بین برد.

بازگشت برانکو به پرسپولیس از نظر اقتصادی به‌صرفه نیست

ایمنا: برخی معتقدند تنش‌های رضا درویش با اعضای کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس موجب حواشی شده است؛ نظر شما در این رابطه چیست؟

کلهر: تیم فوتبال پرسپولیس هنوز شکستی در لیگ برتر نداشت که اسم برانکو به‌عنوان گزینه جانشینی یحیی گل‌محمدی به میان آمد و به‌طور قطع چنین اتفاق ناشایست و غیرحرفه‌ای تمرکز سرمربی را برهم می‌زند. پرسپولیس سال‌هاست در بخش مدیریت دچار مشکل است و فوتبالیست‌های تحصیل‌کرده که بازنشسته شده‌اند، بیرون از گود هستند.

ایمنا: آیا بازگشت برانکو به پرسپولیس درست است؟

کلهر: برانکو را مردم و کارشناسان قبول دارند، اما حضور دوباره وی روی نیمکت پرسپولیس از نظر اقتصادی اصلاً به‌صرفه نیست. چرا که حتی در صورت ناکامی با این تیم تمام حقوق خود را دریافت می‌کند. برانکو شایستگی‌های زیادی دارد، اما با توجه به بدهی‌های سنگین پرسپولیس به بازیکنان و کادر فنی، بازگشت برانکو حواشی زیادی برای این تیم به‌دنبال خواهد داشت و پرسپولیس از قهرمانی دور می‌شود. البته که برانکو در حال حاضر بهترین گزینه برای سرمربی‌گری پرسپولیس به‌عنوان جانشین یحیی گل‌محمدی است.

بازگشت برانکو به پرسپولیس از نظر اقتصادی به‌صرفه نیست

ایمنا: صحبت‌هایی مبنی بر برکناری رضا درویش از مدیرعاملی پرسپولیس مطرح شده است؛ تغییرات مدیریتی در این باشگاه به‌سود قرمزها خواهد بود یا از این همه تغییر ضرر خواهند کرد؟

کلهر: اگر قرار است تغییر و تحولاتی در بخش مدیریتی باشگاه پرسپولیس رخ دهد، افرادی باید به این باشگاه بیایند که متخصص و از بدنه فوتبال هستند. وزارت ورزش‌وجوانان باید در انتخاب‌های خود برای باشگاه‌های بزرگ پایتخت ازجمله پرسپولیس از افراد ورزشی که نزد مردم هم مقبولیت بالایی دارند، استفاده کند. تغییر و تحولات در باشگاه‌های بزرگ وجود دارد، اما باید بتوان آن‌ها را مدیریت کند که این هنر مدیران است و در فوتبالمان بسیار کم دیده می‌شود.

ایمنا: به‌طور قطع پرسپولیس با آمدن هر سرمربی نیاز به تقویت ترکیب خود دارد؛ فکر می‌کنید این تیم در چه پست‌هایی به بازیکن جدید نیاز دارد؟

کلهر: پرسپولیس با توجه به مصدومیت وحید امیری در خط حمله به یک مهاجم نیاز دارد و باید در خط میانی فوتبالیستی شبیه به سروش رفیعی جذب کند تا در زمان حمله نبض بازی را در اختیار بگیرد. در سایر پست‌ها همه بازیکنان پرسپولیس خوب بوده و برای خط دفاع، هافبک و حمله باید دو یا سه بازیکن خوب به خدمت بگیرد تا بار این تیم را به دوش بکشند و گره بازی‌ها را باز کنند نه اینکه به نیمکت بچسبند؛ سعید عزت‌اللهی و سامان قدوس می‌توانند گزینه‌های خوبی برای پرسپولیس باشند.

به گزارش ایمنا، طبق گفته مدیران پرسپولیس، این باشگاه مذاکراتی با برانکو داشته که سرمربی کنونی تیم ملی فوتبال عمان عنوان کرده است اصلاً مشکل مالی ندارد و دوست دارد به پرسپولیس برگردد و تنها باید خانواده‌اش را متقاعد کند که راضی شوند وی برای مدت یک یا دو سال در پرسپولیس کار کند، همچنین قرار شده است برانکو ایوانکوویچ طی یک یا دو روز آینده و در نهایت تا روز چهارشنبه پاسخ نهایی را به مدیران باشگاه پرسپولیس بدهد.

برانکو شخصی است که به هشت فصل حسرت قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر پایان داد و در رده باشگاهی موفق شد پس از سال‌ها پرسپولیس را به عنوان قهرمانی برساند و هت‌تریک قهرمانی در لیگ برتر ایران به‌همراه صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا از وی یک چهره ماندگار در تاریخ باشگاه پرسپولیس ساخت؛ ایوانکوویچ با سه قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی در لیگ برتر، یک قهرمانی جام‌حذفی و سه قهرمانی در سوپرجام فوتبال ایران در کنار نایب‌قهرمانی آسیا کارنامه درخشانی در رده باشگاهی دارد.

کد خبر 717445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.