تلاش شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات پرشور و رقابتی با توجه به قانون جدید انتخابات

سخنگوی شورای نگهبان گفت: با توجه به قانون جدید انتخابات و راهبردهای چهارگانه رهبر معظم انقلاب شورای نگهبان تلاش زیادی کرده تا وظایف خود را در جهت برگزاری یک انتخابات پرشور و رقابتی انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هادی طحان نظیف اظهار کرد: مهلت بررسی هیئت‌های نظارت استان و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات امروز به پایان می‌رسد، نتایج امروز به وزارت کشور ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به قانون جدید انتخابات و راهبردهای چهارگانه رهبر معظم انقلاب شورای نگهبان تلاش زیادی کرده تا وظایف خود را در جهت برگزاری یک انتخابات پرشور و رقابتی انجام دهد.

براساس شنیده‌ها هیئت‌های نظارت استانی مانند دوره‌های گذشته با بررسی دقیق پرونده نامزدهای انتخابات و برگزاری جلسات متعدد و فشرده بررسی‌های لازم را صورت داده است، همچنین اکثریت چهره‌های مشهور که پیش از این صلاحیتشان مورد تأیید قرار نگرفته بود، در این مرحله تأیید صلاحیت شدند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، در حال حاضر بسیاری از افراد که در هیئت‌های اجرایی مورد تأیید قرار نگرفته بودند، مورد تأیید هیئت نظارت قرار گرفتند. البته هیئت‌های نظارت استانی در روند بررسی صلاحیت‌ها افرادی را که به هر دلیل حائز شرایط نبودند، مورد تأیید قرار ندادند.

منبع: ایرنا
کد خبر 717444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.