صادرات گمرک سومار از ابتدای سال ۵۱ درصد رشد داشته است

مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: صادرات گمرک سومار از ابتدای سال ۵۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی‌اصغر عباس‌زاده امروز _پنجشنبه، چهاردهم دی_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۹ ماه سال جاری از طریق گمرک سومار ۵۷۸ میلیون و ۲۵۹ هزار و ۱۰۰ دلار کالای صادراتی به وزن یک میلیون و ۲۶۱ هزار و ۲۷۱ تن به خارج از کشور صادر شده که این میزان کالای صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۵۱ درصد و از لحاظ وزنی ۳۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ۲۳۳ میلیون و ۸۳۵ هزار و ۸۱۳ دلار کالاهای صادراتی از گمرک سومار که شامل صادرات کالاهای اظهار شده در آن گمرک و همچنین کالاهای صادراتی دیگر گمرکات کشور است، از طریق این گمرک به عراق ارسال می‌شود.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: میزان مجموع کالاهای صادر شده به وزن ۴۳۶ هزار و ۵۹۷ تن کالاهای اظهار شده در گمرک سومار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش رشدی یک هزار و ۳۲۴ درصدی و از لحاظ وزن افزایش یک هزار و ۱۸۹ درصدی داشته است.

وی عنوان کرد: همچنین آمار صادرات دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک سومار کالای خود را به عراق ارسال کردند، شامل ۳۴۴ میلیون و ۴۲۳ هزار و ۲۸۷ دلار به وزن ۸۲۴ هزار و ۶۷۴ تن بوده که این میزان کالای صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال‌قبل از لحاظ ارزش ۶ درصد و از نظر وزن یازده درصد کاهش داشته است.

کد خبر 717435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.