موج بارشی نیمه غربی کردستان را فرا می‌گیرد

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کردستان گفت: از صبح فردا (جمعه) تا عصر روز شنبه شاهد فعالیت موجی در شمال غرب کشور خواهیم بود که موجب ابری شدن آسمان، وزش باد شدید و در بعضی ساعات بارش باران و برف و در ارتفاعات، گردنه‌ها و مناطق سردسیر استان سبب کولاک خواهد شد.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان، اظهار کرد: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی، برای امروز _پنجشنبه، چهاردهم دی_ پدیده غالب در سطح استان، افزایش پوشش ابر و گاهی وزش باد و غبار رقیق است.

وی افزود: از صبح فردا جمعه تا عصر روز شنبه شاهد فعالیت موجی در شمال غرب کشور خواهیم بود که موجب ابری شدن آسمان، مه، گاهی وزش باد، در بعضی ساعات بارش باران و برف و در ارتفاعات، گردنه‌ها و مناطق سردسیر استان سبب کولاک خواهد شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کردستان ادامه داد: انتظار داریم مقدار بارش‌ها در نیمه غربی استان همچون شهرستان‌های مریوان، بانه و سروآباد در بازه زمانی اواخر وقت فردا جمعه تا قبل از ظهر شنبه قابل توجه‌تر باشد که این شرایط می‌تواند موجب مشکلاتی نیز در ترددهای بین شهری و روستایی در مناطق یاد شده شود.

پناهی با بیان اینکه طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه هفته آینده جو استان پایدار است، گفت: از فردا جمعه تا روز یکشنبه با توجه به فعالیت سامانه بارشی و به تدریج خروج آن از سطح منطقه، میانگین دمای شبانه‌روزی نسبت به امروز دو تا چهار درجه سلسیوس کاهش داشته و هوا سردتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طی شبانه‌روز گذشته، سلین سروآباد با دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه و بابارشانی بیجار با دمای منفی ۹ درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان کردستان بودند و دمای شهر سنندج، مرکز استان نیز بین منفی چهار و ۱۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

کد خبر 717422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.