ثبت دمای زیر صفر در ۲۰ شهر استان اصفهان

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به افزایش ابر همراه با احتمال بارش‌های پراکنده در مناطق شمالی گفت: کمینه دمای ۲۰ شهرستان اصفهان با دمای پایین‌تر از صفر درجه سانتی‌گراد ثبت شده است.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی پایدار طی امروز و فردا بر روی استان خواهد بود.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی طی این مدت در بیشتر نواحی استان به صورت صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و از بعدازظهر به تدریج در مناطق مرکزی در برخی ساعات غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: طی روز شنبه شانزدهم دی با گذر موج شمالی در بیشتر نواحی مناطق گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در نیمه شمالی احتمال بارش‌های خفیف و پراکنده انتظار می‌رود.

وی با اشاره به کمینه دمای ۲۰ شهرستان اصفهان، پایین‌تر از صفر درجه سانتی‌گراد، تصریح کرد: کمینه دمای هوای مناطق بوئین میاندشت با دمای ۷- درجه، شاهین‌شهر و میمه، فرودگاه اصفهان با دمای ۵-، چادگان و شهرضا، با ۴- درجه، خوانسار، دهق، فلاورجان، کبوترآباد، لنجان، مبارکه و ورزنه با دمای ۳- درجه، اصفهان، خمینی‌شهر، دهاقان، سمیرم، فریدون (داران)، مورچه‌خورت و با دمای ۲- درجه سانتی‌گراد، برخوار (دولت‌آباد)، فریدونشهر با ۱-، گزارش و ثبت شده است.

آقایی با بیان اینکه کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق جز نیمه غربی، یک تا دو درجه کاهش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۸ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۲- درجه می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با کمینه دمای ۷- درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.

کد خبر 717413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.