نبود آمار دقیق از بهره‌برداران مشکل اصلی بخش کشاورزی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: عمده مشکل بخش کشاورزی به دلیل دسترسی نداشتن به اطلاعات و آمار دقیق از کشاورزان و بهره‌برداران است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدحسین عطایی امروز -پنج‌شنبه چهاردهم دی‌_ در نشست هم‌اندیشی با مسئولان مراکز جهاد کشاورزی استان قزوین که با حضور معاونان، مدیران ستادی و مسئولان مراکز جهاد کشاورزی در سالن جلسات ساختمان باغستان برگزار شد، اظهار کرد: مراکز به لحاظ جایگاه و ارتباط مستقیمی که با کشاورزان دارند، می‌توانند پیشران پیشبرد اهداف توسعه‌ای بخش کشاورزی استان باشند.

وی با بیان اینکه با ارتباط دوسویه بین ستاد و مراکز جهاد کشاورزی امور و برنامه‌های تدوین‌شده پیش خواهد رفت، گفت: عمده مشکل بخش کشاورزی به جهت عدم دسترسی به اطلاعات و آمار دقیق از کشاورزان و بهره‌برداران است.

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: بنابراین مسئولان مراکز جهاد کشاورزی با ارتباط دوسویه و کلامی با بهره‌برداران و کشاورزان می‌توانند در جهت پیشبرد اهداف بخش گام بردارند و به همین خاطر مراکز جهاد کشاورزی نسبت به تکمیل بانک اطلاعات کشاورزان و بهره‌برداران هر منطقه اقدام کنند.

عطایی تأکید کرد: باید شورای کشاورزی بخش در مراکز جهاد کشاورزی تشکیل شود تا اجرای طرح‌های این حوزه مبتنی بر یک خرد جمعی و کار کارشناسی دقیق و همه‌جانبه صورت بگیرد.

وی با اشاره به ضرورت گزینش مناسب نیروی انسانی در جهاد کشاورزی گفت: گزینش در هر نظام و سیستمی وجود دارد و ورود و جذب افراد لایق و صالح باعث پیشرفت مجموعه خواهد شد و در نهایت با انتخاب و گزینش افراد مناسب زمینه تعالی سازمان و دستگاه اجرایی فراهم می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه گزینش حساسیت بالایی دارد و بایستی در گزینش افراد مناسب دقت بیشتری انجام شود، ادامه داد: تمرکز نداشتن روی یادگیری آموزش و تجربه باعث مشکلاتی خواهد شد. بنابراین آموزش و یادگیری در هر بخشی لازم و ضروری است.

به گزارش ایمنا، در این نشست موضوعاتی از قبیل برنامه‌های راهبردی و توسعه کشاورزی در زیر بخش آب و خاک، الگوی کشت، توزیع نهاده‌ها، برنامه‌های آموزشی و ترویجی و لزوم ارائه آمار دقیق از وضعیت کشاورزی و دامپروری هر پهنه و مراکز جهاد کشاورزی مطرح شد.

کد خبر 717381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.