آغاز اعتصابات حمل‌ونقل ریلی و هوایی در اروپا

اعتصابات کارگری و حمل‌ونقل اروپا با یکدیگر پیوند خورده‌اند و کارکنان این قاره از آن به‌عنوان راهی برای دستیابی به حقوق و مزایای منصفانه بهره می‌برند. اروپا در سال جدید نیز با این اعتصاب‌ها مواجه خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اعتصاب و خودداری کردن از انجام وظیفه به‌منظور مبارزه برای دریافت دستمزد و شرایط بهتر یک اتفاق عادی در اروپا است که گاهی از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی و گاهی تنها در آخرین لحظات اعلام می‌شوند. به این ترتیب مسافران در سراسر مرزهای این قاره همیشه باید پیش از اقدام به سفر، شرایط را بررسی کنند. در صورت لغو یا تأخیر در پرواز یا قطار، مسافران حق دریافت بلیت جدید بدون پرداخت وجه اضافه یا تقاضای غرامت را خواهند داشت. در ادامه با اعتصابات جاری فعلی در سطح این قاره آشنا می‌شویم.

اعتصاب فرودگاه اسپانیا در ژانویه

کارکنان خدمات زمینی ایبریا به‌دلیل ناکامی در رسیدن به توافق در سال گذشته، اعتصابات برنامه‌ریزی شده خود را در سال جدید ادامه خواهند داد. پس از تعلیق فعالیت‌های صنعتی که در دسامبر برنامه‌ریزی شده بود، کارمندان از اعتصاب در فاصله پنجم تا هشتم ژانویه خبر دادند. این اعتصاب‌ها به دلیل شرایط و حقوق کار برنامه‌ریزی شده است.

اعتصاب برنامه‌ریزی شده کل ۲۹ فرودگاه از جمله مادرید-باراخاس، بارسلون-ال‌پرات، پالما د مایورکا، سویا و والنسیا را که این شرکت در آن‌ها فعالیت می‌کند، تحت‌تأثیر قرار خواهد داد. تاکنون ۴۴۴ پرواز در جریان این اعتصابات لغو و اعلام شده است به مسافران پروازهای جایگزین ارائه خواهد شد.

کارکنان امنیتی خصوصی در فرودگاه آلیکانته-الچه برای شرایط کاری و دستمزد اعتصاب کردند و از یکم تا چهاردهم ژانویه فعالیت نخواهند کرد. اعتصاب هر روز به مدت دو ساعت از ساعت ۸:۴۵ تا ۹:۴۵ صبح و از ساعت ۶ تا ۷ بعد از ظهر انجام می‌شود که بر کنترل‌های امنیتی و حمل‌ونقل چمدان‌ها تأثیر می‌گذارد.

آغاز اعتصابات حمل‌ونقل ریلی و هوایی در اروپا

اعتصاب کارکنان متروی لندن در ژانویه

کارکنان متروی لندن اعتصابی هفت‌روزه برای دستمزد به راه انداخته‌اند و از پنجم تا دوازدهم ژانویه طی روزهای مختلف در بخش‌های مختلف اعتصاب خواهند کرد. این رخداد با ایجاد هرج‌ومرج در شبکه همراه است. اعتصاب روزهای هشتم تا دهم ژانویه بیشترین ضربه را به مسافران خواهد زد، زیرا انتظار می‌رود اکثر ایستگاه‌ها با کمبود کارکنان مواجه شوند.

اعتصاب کارکنان قطارها در پرتغال

فعالیت قطارهای پرتغال در روزهای دوم و چهارم ژانویه به‌دلیل اعتصاب کارگران فعالیت نداشته است که اختلالات ناشی از این اقدام در روز پنجم ژانویه نیز احساس خواهد شد. تردد بیش از نیمی از قطارها ممکن است در نتیجه اعتصابات لغو شود، اما حداقل خدمات حفظ خواهد شد.

آغاز اعتصابات حمل‌ونقل ریلی و هوایی در اروپا

اعتصاب گسترده رانندگان قطار در آلمان

رانندگان قطار در آلمان بر سر ساعت کاری، حقوق و شرایط کاری درگیر اختلاف طولانی‌مدت با اپراتور قطار کشور، دویچه‌بان هستند و اتحادیه آن‌ها در دسامبر یک اعتصاب هشداردهنده در سیستم حمل‌ونقل عمومی کشور به راه انداخت.

دویچه‌بان از آن زمان اتحادیه را به تضاد منافع متهم و اعلام کرد پس از تشکیل یک تعاونی موقت کارگران، هم‌زمان به‌عنوان کارفرما و اتحادیه عمل می‌کند. در صورت اثبات این اتهام، اتحادیه رانندگان قطار آلمان دیگر نمی‌توناند با شرکت‌های راه‌آهن قراردادهای جمعی منعقد کنند. با این وجود در حال حاضر اعتصابات ممکن است شبکه ریلی آلمان را در طول ماه جاری تحت‌تأثیر قرار دهد و احتمال تشدید آن‌ها در یک دوره پنج‌روزه از هفتم تا یازدهم ژانویه وجود دارد.

آغاز اعتصابات حمل‌ونقل ریلی و هوایی در اروپا

کد خبر 717371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.