آمار شهدای حادثه کرمان ۸۴ تن است

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در حال حاضر آمار دقیق شهدای حادثه کرمان ۸۴ تن است که پزشکی قانونی تأیید کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جعفر میعادفر که به کرمان سفر کرده است، صبح امروز _پنجشنبه چهاردهم دی_ در گفت‌وگو با شبکه خبر اظهار کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان و همکاری سایر دستگاه‌های استان اقدامات خوبی انجام شد، تعداد مصدومان اعلام شده توسط ما ۲۸۴ نفر است و در حال حاضر طبق آمار رسیده از ۱۲ بیمارستان، ۱۹۵ بیمار بستری هستند که از این تعداد ۱۴۹ نفر در بخش هستند و اقدامات درمانی برای آن‌ها در حال انجام است.

وی افزود: ۴۶ نفر از مصدومان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که اعمال جراحی زیادی روی تعدادی از آن‌ها انجام شده است و باید یک تا دو روز تحت نظر باشند تا حال عموم آنها بهتر شود و به بخش منتقل شوند.

رئیس اورژانس کشور خاطرنشان کرد: تعدادی نیز وضعیت خوبی ندارند که همکاران در تلاش برای انجام مراقبت‌های درمانی هستند، علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی شب گذشته دو اکیپ از تهران برای کمک به همکاران اعزام شدند و یک اکیپ نیز از دانشگاه علوم پزشکی شیراز به کمک دانشگاه علوم پزشکی کرمان آمدند و اقدامات درمانی در حال انجام است.

میعادفر اضافه کرد: شب گذشته از تمام بیمارستان‌ها با همراهی وزیر بهداشت بازدید کردیم و با کادر درمانی راجع روند اقدامات درمانی برای مصدومان صحبت و پیگیری‌های لازم انجام شد.

وی با اشاره به علت اعلام آمارهای متفاوت از تعداد شهدا، تصریح کرد: آمارهای متعددی داشتیم و تا ۱۰۳ شهید نیز اعلام شد، جمع آوری اجساد در حوزه فعالیت ما نیست با این وجود تلاش کردیم مصدومان و شهدا را به مراکز متعدد ارجاع دهیم که در این جابه‌جایی‌ها بعضی دوباره شماری و یک بیمارستان به بیمارستان دیگر منتقل شدند و بعد به همین علت آمار به درستی اعلام نشد.

رئیس اورژانس کشور تاکید کرد: در حال حاضر آمار دقیق شهدای حادثه کرمان ۸۴ تن است که پزشکی قانونی تأیید کرده است.

کد خبر 717338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    0 0
    ماه پشت ابرنمیماندشهیدشهیده چه ۱نفرچه هزاران نفر۱۰۰۰را خانواده وفامیل داغدارشدنند