قدرت نرم ملت ایران، برخاسته از فرهنگ ایثار و شهادت است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: قدرت نرم ملت ایران، تکیه‌گاه جمهوری اسلامی است و این قدرت نرم، برخاسته از فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار غلامرضا سلیمانی صبح امروز _پنجشنبه چهاردهم دی_ در مراسم گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و هجدهمین سالگرد شهادت سردار حاج‌احمد کاظمی و مراسم بزرگداشت شهادت سیدرضی موسوی اظهار کرد: ما این روزها شاهد رخ دادن حوادثی هستیم که با تأمل در آن‌ها متوجه می‌شویم که این حوادث مجرد از یکدیگر اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: حادثه تروریستی روز گذشته در شهر کرمان که به شهادت بیش از ۱۰۰ نفر از هم‌وطنانمان و مصدوم شدن ده‌ها نفر منجر شد، حمله تروریستی در شهر بیروت که در اثر آن شهید صالح العاروری، معاون دفتر سیاسی حماس به شهادت رسیدند، ترور شهید سیدرضی موسوی در هفته گذشته و قتل‌عام و وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی در سه ماه گذشته در غزه و کرانه باختری، همه بیانگر این موضوع است که باید با تأمل و تدبر به این حوادث نگاه کنیم تا گرفتار تحلیل‌های سطحی نشویم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه که رخ دادن این حوادث ریشه در مفاهیم و دلایلی دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: یهود و صهیونیست در دو مرحله تلاش کردند تا قدرت انباشته در غرب را علیه جهان اسلام بسیج کنند، اما با وجود همه این تلاش‌ها در حدود نزدیک به چهار دهه راه به جایی نبردند.

وی اضافه کرد: یهود که نتوانسته بود با آن قدرت نظامی که علیه جهان اسلام برانگیخته بود، به پیروزی دست پیدا کند، از دستیابی به هدف‌های خود دست برنداشت و سرزمین فلسطین را به عنوان نقطه آغازین برنامه‌های جدید خود انتخاب کرد.

اشغال فلسطین، تنها هدف رژیم صهیونیستی نبوده است

سلیمانی اظهار داشت: صهیونیست‌ها با جهت‌دهی به غرب که بعد از رنسانس و انقلاب صنعتی و در سایه علم و پیشرفت به قدرت رسیده بود و با سوءاستفاده از علم به استثمار و استعمار کشورها دست زده بود، تلاش کرد تا به تمدن غرب علیه اسلام جهت دهد و اشغال فلسطین تنها هدف آنها نبوده است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که سیاست‌های خبیثانه و گمراه‌کننده صهیونیست‌ها وجود دارد، این قتل‌عام‌ها و نسل‌کشی‌ها و وحشی‌گری‌ها ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه از سال ۱۹۱۷ تا طوفان‌الاقصی، شاهد ۶۰ نسل‌کشی گسترده از سوی صهیونیست‌ها بوده‌ایم، گفت: در این حوادث تلخ و در این نسل‌کشی‌های چند هزار نفر تنها طی یک حادثه به شهادت رسیده‌اند و این وحشی‌گری‌ها در ذات رژیم صهیونیستی قرار دارد.

وی با اشاره به به تحریف تورات توسط قوم یهود گفت: این قوم برای امیال شیطانی خود دستبرد به کتاب آسمانی‌شان زدند و حالا تورات تنها یک کتاب تاریخی است که تهی از مسائل اخلاقی بوده و تنها به سرگذشت بشر آن هم بر اساس جعلیاتی که یهودیان در آن انجام دادند، می‌پردازد.

سلیمانی افزود: در این کتاب به بخشی از تاریخ ما هم اشاره کرده‌اند که مطابق واقعیت و بر اساس منابع ایرانی و اسلامی نیست اما متأسفانه به عنوان منبع در کمبریج قرار گرفته است.

هسته‌های مقاومت هم‌زمان با رژیم اشغالگر صهیونیستی به وجود آمدند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه صهیونیست‌ها سیاست‌های پیچیده‌ای دارند که بر اساس آن معتقد هستند که یهود باید بر همه ظرفیت‌های دنیا مسلط شود، عنوان کرد: آنها بعد از شکست امپراتور عثمانی برای عملی کردن این نیت، فلسطین را به عنوان نقطه آغاز حرکت خود انتخاب کردند و یهودیانی از سراسر جهان به این سرزمین آمدند تا حکومت مستقل تشکیل بدهند.

سلیمانی افزود: یهودی‌ها یک ارتش تشکیل دادند و انگلیسی‌ها آموزش آنها را برعهده گرفتند و در این آموزش‌ها به آنها یاد می‌دادند که چگونه مسلمانان را به شهادت برسانند.

وی با بیان‌اینکه هسته‌های مقاومت هم هم‌زمان با تشکیل این رژیم اشغالگر شکل گرفت، گفت: در ابتدا یک مقاومت درون سرزمینی بود که به تدریج گسترش پیدا کرد و با پیروزی انقلاب اسلامی، مردم فلسطین با تکیه بر گفتمان انقلاب مردم ایران، انتفاضه را شکل دادند و آرام آرام خود را مجهز کردند.

سلیمانی با تاکید دوباره بر اینکه تمدن غرب، یهودیزه شده است و باید بدانیم که این مسئله یک حقیقت است، گفت: اگر به این موضوع توجه نداشته باشیم، تحلیل درستی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه قدرت‌های شیطانی به رژیم صهیونیستی اعلام کردند که اهدافی را به صورت هوشمند مشخص کند، افزود: شهادت سیدرضی موسوی، حمله تروریستی در بیروت و کرمان، شهادت صدها رزمنده حزب‌الله و نیروهای انصارالله و حشدالشعبی و جوانان فلسطینی در کرانه باختری و غزه از جمله این اهداف بود که البته ناشی از استیصال رژیم صهیونیستی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: تمام این حوادث در پاسخ به شکستی است که رژیم صهیونیستی متحمل شده است، شکستی که به فرموده مقام معظم رهبری غیرقابل ترمیم است.

وی در ادامه گریزی به بیانات روز گذشته رهبر انقلاب در دیدار با مداحان اهل بیت زد و گفت: قدرت نرم ملت ایران تکیه‌گاه جمهوری اسلامی است و این قدرت نرم، برخاسته از فرهنگ ایثار و شهادت است.

اهمیت جهاد تبیین در تولید قدرت نرم برای جمهوری اسلامی است

سلیمانی افزود: خالقان این فرهنگ، شهدایی هستند که خونشان را نثار این انقلاب کردند؛ شهید حاج‌احمد کاظمی، شهید حاج‌حسین خرازی، شهید ردانی‌پور، شهید میثمی، شهید شهبازی، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای دیروز شهر کرمان که به‌طور قطع خون آنها جهاد تبیینی را شکل خواهد داد.

وی اضافه کرد: اهمیت این جهاد تبیین در تولید قدرت نرم برای جمهوری اسلامی است و هر کدام از ما وظیفه داریم که با جهاد تبیین پیرامون خود را روشن و مسائل را باز کنیم و مورد تحلیل قرار دهیم.

سلیمانی با بیان اینکه پشت سر حادثه تروریستی کرمان، سازمان‌های جاسوسی وابسته به مستکبران قرار دارد، گفت: این مسائل نباید از چشم ملت ایران دور بماند و امروزه به برکت خون شهدا بیداری کم‌نظیر و بی نظیری در مردم جهان ایجاد شده است و آنها از جنایات رژیم صهیونیستی اعلام انزجار می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: همان فرهنگ ایثار و شهادت باعث شکل‌گیری حزب‌الله و جبهه مقاومت شد و مقاومت مردم غزه نیز ناشی از همین فرهنگ است.

وی افزود: مقاومت مردم غزه شبیه به افسانه شده است. اینکه ملتی تحت آن حجم فشار و تنگنا آن‌طور ایستادگی می‌کنند و حتی کودکان آن سرزمین همچون انسان‌های برجسته بین‌المللی صحبت می‌کنند.

سلیمانی تصریح کرد: این بصیرت، شجاعت و مقاومت از فرهنگ ایثار و شهادت ناشی می‌شود و باعث استیصال یهودیان و درهم شکستن اندیشه از نیل تا فرات آن‌ها شده است.

وی افزود: امروزه شاهد موج بازگشت یهودیان به کشورهای خود هستیم چرا که آن سرزمین، متعلق به فلسطینی‌هاست و رژیم صهیونیستی نتوانسته است این بحران موجودیت را مدیریت کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس راهبرد پیروزی خون بر شمشیر، خون هم‌وطنانمان در حادثه تروریستی دیروز کرمان یکی از صفحات درخشان پیروزی ملت ایران را رقم خواهد زد.

کد خبر 717270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.