۲۰ درصد منازل مسکونی آستارا بیمه آتش‌سوزی دارد

مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا گفت: تنها ۲۰ درصد از منازل مسکونی شهر دارای بیمه آتش سوزی است، از این رو به شهروندان توصیه می‌شود برای جبران زیان‌های ناشی از حوادث احتمالی، هرچه سریع‌تر نسبت به بیمه کردن منزل خود اقدام ‌کنند.

سهند نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با ۱۷ نیروی انسانی، شش خودروی سنگین، نیمه‌سنگین و امدادی و دو تانکر آب‌رسان فعالیت می‌کند.

وی افزود: آتش‌نشانان و تیم‌های امداد و نجات واحد آتش‌نشانی آستارا در پاییز امسال، به ۵۵ مأموریت اطفای حریق، حادثه، امداد و نجات و خدمات ایمنی اعزام شدند.

مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با بیان اینکه آتش‌نشانان شهر طی این مدت، به ۳۹ مأموریت اطفای حریق اعزام شدند، خاطرنشان کرد: از این تعداد آتش‌سوزی چهار مورد منزل مسکونی، چهار مورد تجاری و انباری، ۲۸ مورد جنگل و فضای سبز، دو مورد وسایل نقلیه موتوری، یک مورد ترانس برق و یک مورد گاز پیک‌نیک بوده است.

نعمتی تصریح کرد: فقط ۲۰ درصد از منازل مسکونی در شهر آستارا دارای بیمه آتش سوزی است، بنابراین به شهروندان توصیه می‌شود برای جبران زیان‌های ناشی از حوادث احتمالی، هرچه سریع‌تر نسبت به بیمه کردن منزل خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: آتش‌نشانی آستارا در شش مورد مورد نجات افراد از آسانسور، سه مورد نجات افراد محبوس در اماکن مختلف، ۱۰ مورد امداد در تصادفات جاده‌ای، هفت مورد رفع مزاحمت حیوانات موذی و خطرناک، خدمات ایمنی ارائه کرده است.

مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا گفت: گاهی به علت چند لحظه دیر رسیدن آتش‌نشانان به محل مأموریت، خسارات و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به حادثه‌دیدگان وارد می‌شود، از این رو از رانندگان انتظار می‌رود هنگام شنیدن صدای آژیر خودروهای امدادی همچون آتش‌نشانی و آمبولانس، هرچه سریع‌تر مسیر را برای عبور آن‌ها باز کنند تا شاید جان انسانی به موقع نجات پیدا کند.

خبرنگار: محمدرضا رشیدی

کد خبر 717243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.