گروه‌های سیاسی از رفتار رئیس‌جمهور درس بگیرند

قائم‌مقام دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: امیدواریم کسانی که تمایل دارند رقابت‌های انتخاباتی را به صحنه تخریب یکدیگر و تخریب نظام تبدیل کنند، از رفتارهای رئیس‌جمهور درس بگیرند و به دنبال نگاه‌ها و رفتارهای تخریبگرانه نروند.

علیرضا خجسته‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نشست دبیران کل احزاب و فعالان سیاسی با رئیس‌جمهور اظهار کرد: برای اولین بار رئیس‌جمهور با ۵۰ تن از دبیران کل احزاب نشستی را برگزار کرد که به نظر می‌رسد با این رویه فصل جدیدی در وحدت و همدلی باز کرد و به آحاد جامعه نشان داد که رئیس قوه مجریه کشور به دنبال ایجاد هم‌افزایی بین احزاب، نحله‌ها و گروه‌های مختلف است.

وی افزود: وقتی مردم این رفتار را می‌بینند که افراد می‌توانند با سلایق مختلف، اما با فصل مشترک منافع ملی کشور دور یک میز بنشینند، سطح سرمایه اجتماعی کشور بالا می‌رود و برآیند آن را در میزان مشارکت مردم شاهد خواهیم بود.

قائم‌مقام دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: البته تعداد المان‌ها و عناصر تأثیرگذار بر میزان مشارکت مردم زیاد است و به یک مورد محدود نمی‌شود، اما همین رفتاری که دیده شد و فضای باز و راحتی که برای شنیدن صدای مخالفان و موافقان در کنار رئیس‌جمهور ایجاد شد و از بحث‌های ارائه شده استقبال شد، می‌تواند فضای سیاسی کشور را آرام کند.

وی با بیان اینکه نشست رئیس‌جمهور با فعالان سیاسی نشان می‌دهد که در عین وجود سلایق مختلف می‌توان برای اعتلای منافع کشور دور هم نشست، ابراز کرد: انتخابات میدان رقابت است و همه احزاب می‌توانند در آن رقابت کنند، اما همه این احزاب برای جامه عمل پوشاندن به اقداماتی که می‌تواند آینده کشور را بسازد، باید با یکدیگر هم‌نظر و هم‌سو باشند.

خجسته‌پور خاطرنشان کرد: امیدواریم تأثیر اینگونه نشست‌ها را در حوزه رقابت انتخاباتی هم شاهد باشیم و میدان رقابت همین‌طور آرام باشد و به فضای آرامش کشور نیز کمک کند.

وی گفت: با توجه به این نشست امیدواریم کسانی که تمایل دارند رقابت‌های انتخاباتی را به صحنه تخریب یکدیگر و تخریب نظام تبدیل کنند، از چنین رفتارهایی درس بگریند و به دنبال نگاه‌ها و رفتارهای تخریبگرانه نروند.

کد خبر 717236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.