بعد از طوفان الاقصی اسرائیل فروریخت

رئیس جمهور گفت: بعد از طوفان الاقصی اسرائیل فروریخت و پایان طوفان الاقصی پایان رژیم صهیونیستی خواهد بود

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه _سیزدهم دی_ در اجتماع مردم تهران در مصلای امام خمینی (ره) اظهار کرد: سیزدهم دی ماه با ولادت حضرت فاطمه (س) و فرزندنشان امام امت (ره)، شهادت سردار دل‌ها و زائران مظلوم شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی هم‌زمان است.

وی افزود: حاج قاسم سخت به فاطمه اطهر عشق می‌ورزید و همواره نسبت به برگزاری مجالس برای ایشان همت داشت و نام فاطمه (س) را گره‌گشا می‌دانست.

رئیس‌جمهور با اشاره به شاخصه‌های مکتب فاطمی عنوان کرد: اخلاص حضرت فاطمه (س) و عشق به حضرت حق در سیره و سلوک، مجاهدت برای دفاع از رسالت رسول و ولایت ولی، ظلم‌ستیزی و دفاع از مظلوم، حق‌طلبی و عدالت‌خواهی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مکتب است.

آیت‌الله رئیسی بیان کرد: سخن از قرآن، سخن از علی (ع)، سخن از عدالت و سخن از انسان و نجات انسان از مهم‌ترین ویژگی‌های این مکتب است چرا که ایشان برای انسان‌سازی آمدند.

وی با اشاره به خصوصیات سردار سلیمانی گفت: وی موفق شد مقاومت را به صورت منسجم در منطقه فعال کند، به نحوی که مردم مظلوم فلسطین، لبنان، یمن، عراق، سوریه و دیگر کشورهای منطقه فهمیدند دشمن را با مقاومت و ایستادگی می‌توان شکست داد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: مقاومت در گوشت و پوست ملت‌های منطقه جاگرفته و از بین‌رفتنی نخواهد بود و امروز می‌ببینید که چند سال است شهید سلیمانی بین ما نیست اما مقاومت زنده است.

رئیسی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی یادآور شد: بعد از طوفان الاقصی اسرائیل فروریخت و پایان طوفان الاقصی پایان رژیم صهیونیستی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) اولین شهید مبارزه با نفاق است، سخنان و سیره ایشان نقاب از چهره نفاق کنار زد، روشنگری کرد، مردم بیدار شدند و حضرت فاطمه در این مسیر نقشی ویژه دارند.

رئیس‌جمهور با یادآوری اینکه در امتداد این مکتب، مکتب امام (ره) وجود دارد، خاطرنشان کرد: سنگ زیربنای تفکر امام آن است که بیان کردند «عالم در محضر خداست» تفکر، سلوک، رفتار ایشان پیوند معنویت و سیاست، توجه به مردم، مظلومین عالم، ظلم، ستیزی، دفاع از مظلوم، دفاع از فلسطین و تمام مظلومین عالم است.

آیت‌الله رئیسی عنوان کرد: خداباوری، دین باوری، مردم باوری در سیره امام نشانه‌های فراوانی دارد، این مکتب ایران عزیز را از زیر بار ظلم، استبداد و استعمار نجات داد و مردم را آزاد کرد و استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را به ارمغان آورد.

وی با یادآوری اینکه در امتداد این مکتب، مکتب امام خامنه‌ای قرار دارد، گفت: گفتمان رهبری همان گفتمان امام (ره) یعنی ظلم، ستیزی، استکبارستیزی، دفاع از مظلوم، نجات امت اسلامی، ایستادگی در برابر زورگویی‌ها، ستمگران، خواندن مردم به‌خدا و خواستن یک زندگی عادلانه و سالم برای جامعه اسلامی است.

رئیس‌جمهور مطرح کرد: در امتداد این مکتب نیز مکتب حاج قاسم قرار دارد چرا که شاگرد همین مکتب بود و آنچه که از اخلاص، حق‌طلبی و دفاع از مظلوم می‌بینیم، آموحته‌هایی است که شهید سلیمانی در مکتب امام و رهبری قرار گرفت و امروز تبدیل به یک مکتب و راه نورانی و اراده پولادین شده است.

آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: شهید سلیمانی قهرمان ایران اسلامی و جهان اسلام است؛ او قهرمان مبارزه با تروریسم در قلب آسیا است که در کسوت دفاع از مظلومان تلاش کرد تمامی تهدیدها را به فرصت تبدیل کند و در این مسیر شناخت نیروهای کارآمد و به‌کار بردن این نیروها در مقابله با دشمنان برای دفاع از وطن، سرزمین و ارزش‌های الهی بود.

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی ظرفیت‌های فراوانی برای شناخت و شناساندن دارد، او مرد علم، عمل، سیاست، معنویت، دیپلماسی و میدان است و شخصی است که خداوند متعال بخاطر اخلاص به او ظرفیتی عنایت کرد که توانست مقاومت را به‌صورت منسجم در منطقه فعال و فعال‌تر کند به نحوی که مردم مظلوم فلسطین، لبنان، یمن، عراق، سوریه و تمام منطقه احساس کردند می‌توانند یعنی روحیه ما می‌توانیم رو به همه القا کرد و همه فهمیدند می‌توان دشمن را با مقاومت و ایستادگی شکست داد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: او هم توانست سرزمین‌های اشغال شده و هم قلوب را فتح و تسخیر کند و در این راستا تسخیر قلوب در دست خداست و در این راستا بخاطر صداقت و عمل صالحش قلب‌ها را از آن خود کرد.

آیت‌الله رئیسی عنوان کرد: شهید سلیمانی چهارسال است نزد ما نیست اما مقاومت زنده است، چراکه این امر در گوشت و پوست و استخوان یک یک مردم این منطقه جای گرفته و زدودنی و از بین رفتنی نخواهد بود.

وی اظهار کرد: قریب به ۹٠ روز مقاومت در حال خودنمایی است، نیروی زمینی، هوایی و دریایی آنچنان ندارند اما با شعار «حسبنا لله و نعم، الوکیل» که از بین رفتنی نیست، مقاومت کردند.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: برخی از رؤسای کشورها بیان می‌کنند مقاومت و توانایی فلسطین موجب شگفتی و تعجب است، قدرت آن‌ها به مقاومت نمی‌رسد و کودکان و زنان را می‌کشید

آیت‌الله رئیسی خطاب به جنایتکاران صهیونیست بیان کرد: سرنوشت فرعون را بخوانید که بسیاری از زنان را کشت تا موسی به عالم نیاید اما خداوند در همین کودک‌کشی امت موسی را شکل داد و حکومت فرعونی خاتمه یافت.

وی خاطرنشان کرد: یقین داریم دست انتقام الهی بیرون آمده و خواهد آمده و رژیم صهیونیستی پایان قطعی خواهد داشت و شاهد به اتمام رسیدن آن‌ها هستیم.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: طوفان‌الاقصی طوفان به پا کرد، امریکایی‌ها تلاش کردند با پول و زور اسرائیل را حفظ کنند اما هرگز این اتفاق نمی‌افتد و ما باور داریم طوفان‌الاقصی ادامه دارد و پایان آن، پایان رژیم صهیونیستی خواهد بود.

آیت‌الله رئیسی عنوان کرد: چرا بزدلانه و شبانگاهان به حاج قاسم که مهمان مردم و دولت عراق بود حمله کردید؟ از او وحشت داشتید چون حضور او مرگ داعش دست‌پرورده آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی بود و او آرامش را برای ایران و منطقه پدید آورد.

وی گفت: نام و یاد شهید سلیمانی در دل‌ها است و در این راستا رهبر انقلاب بیان کردند شهید حاج قاسم سلیمانی برای دشمنان از حاج قاسم سلیمانی برای دشمنان خطرناک، تر است و حتی مزار و زائر او نیز همین‌طور.

رئیس‌جمهور مطرح کرد: حتی مزار او را نمی‌توانند تحمل کنند،  در فضاهای رسانه‌ای نام و عکس حاج قاسم را ممنوع کردند اما باید از تاریخ درس بگیرند که با وجود ممنوعیت‌ها نتوانستند جلوی زیارت اباعبدالله را بگیرند و یکی از ساده‌ترین مصادیق آن اربعین است.

آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: سیل جمعیت به سمت مزار حاج قاسم سرازیر است، با عمل جنایتکارانه مردم را بترسانید اما بدانید قدرت‌تان در مقابل نیروهای مقاومت کارایی خود را از دست داده است.

وی ادامه داد: آمریکاییان نقش مستقیم در جنایات فلسطین و غزه داشتند و به رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهم تردید نکنید از این جنایت و دیگر جنایات هزینه‌ای پشیمان‌کننده خواهید داد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: زمان و مکان در اختیار امت اسلامی و نیروهای مقاومت خواهد بود و در زمان و مکان مناسب دست انتقام الهی بیرون خواهد آمد و شما را بر سرجای خود خواهد نشاند.

کد خبر 717216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.