دستیابی به هدف زباله صفر در پیتسبرگ تا سال ۲۰۳۰ میلادی

مقامات شهری پیتسبرگ اعلام کردند که به دنبال روشی برای کاهش زباله و سازگاری با محیط زیست هستند و هدف زباله صفر تا سال ۲۰۳۰ میلادی را تعیین کردند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مقامات شهری پیتسبرگ در ایالت پنسیلوانیا اعلام کردند که به دنبال روش‌هایی برای کاهش زباله و سازگاری با محیط زیست هستند، آن‌ها همچنین به دنبال بهبود برنامه‌های بازیافت و کمپوست‌سازی در سطح شهر خواهند بود و ساکنین شهر را به انجام این کار تشویق می‌کنند، چنین اقداماتی به کاهش آلودگی هوا و همچنین کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک قابل‌توجهی می‌کند.

به عنوان بخشی از استراتژی‌های شهر برای دستیابی به اهداف مثبت زیست محیطی، شهر پیتسبرگ قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی برای تأسیسات شهری به صورت صد درصد از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کند، در عین حال مصرف انرژی و آب در تأسیسات شهری را به نصف کاهش دهد.

به گفته مقامات شهری، پیتسبرگ پیش از این نیز در راستای هدف «زباله صفر» و بهبود اقتصاد دایره‌ای گام‌های مهمی برداشته است؛ برای نمونه، سطل‌های بازیافت را در اختیار شهروندان قرار داده است و یک برنامه آزمایشی برای آن‌ها راه‌اندازی کرده است تا بتوانند فرآیند کمپوست‌سازی را بررسی کنند.

کد خبر 717149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.