خدمات گردشگری با رعایت شئونات ماه رمضان به مسافران نوروزی ارائه می‌شود

فرماندار قصرشیرین گفت: خدمات مورد نیاز بخش گردشگری به مسافران در این شهرستان با توجه به تقارن تعطیلات پایانی امسال و نوروز ۱۴۰۳ با رعایت شئونات و حرمت ماه مبارک رمضان به مسافران ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد نجفی امروز _چهارشنبه، سیزدهم دی_ در جلسه هماهنگی ستاد خدمات سفر قصرشیرین در فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: قصرشیرین با آب و هوایی مطبوع و گرمسیری در ایام تعطیلات پایانی سال و نوروز همواره مقصد مسافران و گردشگران نوروزی از سراسر استان و دیگر نقاط کشور است که باید متناسب با جمعیت ورودی به شهرستان شرایط لازم برای ارائه خدمات لازم به آن‌ها فراهم شود.

وی افزود: واحدهای پذیرایی بین‌راهی و اماکن اقامتی و هتل‌ها با هماهنگی با دستگاه‌ها و مراجع ذی‌ربط به‌منظور تسهیل در امور مسافرانی که قصرشیرین را مقصد سفر خود در ایام نوروز قرار می‌دهند، برنامه‌ریزی کنند که با رعایت شئونات رمضان خدمات مناسب برای تکریم مهمانان و مسافران، ارائه خدمات توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز به نحو مطلوبی انجام شود.

فرماندار قصرشیرین ادامه داد: علاوه بر تنظیف و زیباسازی سطح شهر و خیابان‌ها و معابر و آمادگی مکان‌های گردشگری و بوستان‌ها توسط شهرداری برای حضور مسافران و آماده‌سازی اماکن اقامتی توسط میراث فرهنگی و گردشگری، برنامه‌ریزی شود تا با اجرای برنامه‌های نوروزی و نمایشگاه‌های عرضه محصولات سنتی و محلی در ساعات افطار تا سحر و همچنین برنامه‌های قرآنی و معنوی در مساجد شهرستان خدمات شایسته‌ای به مسافران و مهمانان صورت گیرد.

نجفی اظهار کرد: آماده شدن فضای اقامتی شهرستان شامل ۱۴ مهمانپذیر و هتل این شهرستان با ظرفیت یک هزار و ۵۰ تخت نیز برای حضور مهمانان نوروزی، تجهیز و استفاده از مدارس برای اسکان گردشگران و مهمانان نوروزی که شب را در قصرشیرین اقامت داشته باشند، نظارت بر اصناف، برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا برای توزیع اقلام اساسی با قیمت مصوب و زیر نرخ بازار برای تأمین مایحتاج شب عید و ماه مبارک رمضان نیز از دیگر برنامه‌های ستاد خدمات سفر است و نکته حائز اهمیت این است که باید بازار پایدار و حفظ شود.

وی افزود: یادمان‌ها و مناطق عملیاتی نیز برای پذیرای کاروان‌های راهیان نور و خانواده‌های معظم شهدا و عموم مردم آماده‌سازی شود، همچنین گروه‌های بازرسی و گشت‌های نظارتی در ایام نوروز باید فعال باشند و بر بازار و نحوه خدمات‌رسانی به مسافران نظارت کنند.

به گزارش ایمنا، شهرستان تاریخی و مرزی قصرشیرین با داشتن آثار تاریخی فراوان از جمله مجموعه ساسانی شامل آتشکده چهارقاپو، بان قلعه، کانال آبرسانی ساسانی، کاخ خسرو، رودخانه خروشان الوند و همچنین یادمان‌های شهدا و آثار باقیمانده از دوران جنگ تحمیلی و وجود ۲ مرز رسمی پرویزخان و خسروی آماده پذیرایی و استقبال از مهمانان و گردشگران است.

کد خبر 717119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.