انفجار در مسیر گلزار شهدای کرمان/ ۹۵ شهید و ۲۱۱ مصدوم‌ تاکنون

دو انفجار در محدوده مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان منجر به شهادت و مجروحیت تعدادی از هموطنان شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ساعت ۱۵:۰۴ امروز گزارش‌هایی مبنی بر انفجار در محدوده مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان منتشر شده است، دلیل این انفجار هنوز مشخص نیست.

گزارش‌ها از شنیده شدن صدای مهیب در محدوده مسجد صاحب‌الزمان در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان حکایت دارد.

منابع محلی از انفجار دوم در گلزار شهدای کرمان خبر می‌دهند.

در حال حاضر نیروهای امنیتی و انتظامی در حال متفرق کردن مردم از محل این انفجار هستند.

تعدادی زیادی آمبولانس در محل این انفجار حاضر شده‌اند تا اگر بر اثر این انفجار افرادی مجروح شده باشند به مراکز درمانی منتقل شوند.

در پی ازدحام جمعیت در محل انفجار، تعداد از هم‌وطنان دچار مصدومیت شده‌اند که بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شدند.

سخنگوی اورژانس: در حال حاضر این حادثه حدود ۱۰ مصدوم در پی داشته است.

رئیس اورژانس کرمان اعلام کرد: در نتیجه انفجار تا کنون ۱۵ مصدوم به بیمارستان منتقل شده‌اند.

صابری رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کرمان اعلام کرد تا این لحظه حداقل ۲۰ نفر کشته و حدود ۲۰ نفر مجروح به بیمارستان انتقال داده شده است.‌

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان با بیان اینکه هنوز علت این حادثه مشخص نیست، گفت: این انفجار حمله تروریستی بوده و هر دو مورد بمب گذاری یا انتحاری بودن در حال بررسی است.

سخنگوی اورژانس: تعداد شهدای حادثه تروریستی کرمان به ۷۳ نفر افزایش پیدا کرد. همچنین تعداد مجروحین نیز ۱۷۱ نفر است. متأسفانه حال مصدومان وخیم است.
در حال حاضر تمام مجروحان به بیمارستان‌های شهید مهرگان، شفا، باهنر و افضلی‌پور منتقل شده‌اند و روند درمان ادامه دارد

سازمان اورژانس کشور: شمار شهدای حادثه تروریستی کرمان به ۸۱ نفر افزایش یافت.

رئیس اورژانس کرمان اعلام کرد که با شهادت برخی دیگر از مجروحان انفجارهای تروریستی عصر امروز مسیرهای گلزار شهدا، شمار شهدا به ۱۰۳ نفر افزایش یافته است.

شمار مجروحان ۱۴۱ نفر است که تعدادی از آنان حالشان وخیم است.

وزیر کشور: علت انفجار حادثۀ تروریستی کرمان درحال بررسی است

احمد وحیدی در گفت و گو با شبکه خبر اظهار کرد: این شهادت بزرگ را به حضرت صاحب‌الزمان، رهبر انقلاب و مردم تسلیت می‌گوئیم.

وی افزود: اولین انفجار این حادثه ساعت ۱۵ اتفاق افتاد و پس از آن و بعد از کمک و اجتماع مردم انفجار دوم محدود ساعت ۱۵:۲٠ اتفاق می‌افتد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: عمده شهدا و مجروحان در انفجار دوم دچار حادثه می‌شوند که در ادامه با حضور امدادگران، آمبولانس پیکر پاک شهدا منتقل می‌شود.

وحیدی عنوان کرد: اوضاع در کرمان عادی و در کنترل نیروهای امنیتی است البته شمار شهدا بالغ بر ۱٠٠ نفر است، مجروحان نیز در بیمارستان‌ها مورد مداوا قرار دارند.

وی گفت: این توطئه جدید و کاری که امروز اتفاق افتاد، ادامه توطئه‌هایی بود که مدت‌ها دنبالش بودند و با هوشیاری قدرت‌های امنیتی و نظامی مورد هدف قرار گرفتند و دستگیر شدند.

وزیر کشور تاکید کرد: این اقدام پاسخ مقتدرانه و کوبنده دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به‌دنبال خواهد داشت؛ این عمل بزدلانه و جنایت کور علیه کسانی بود که عشق و راهشان این بود که اسطوره مقاومت خود را گرامی بدارند، شخصیتی که نماد قدرت ملی بود.

وحیدی با تاکید بر اینکه همه‌چیز در کنترل است و مردم نگرانی نداشته باشند، عنوان کرد: نیروی نظامی، انتظامی و امنیتی هوشیارند و سیلی محکمی به افرادی که چنین جتایتی رقم زدند خواهند زد و این مسیر پررهرو است.

وی یادآور شد: دشمنان به اشتباه فکر می‌کنند با این کارهای بزدلانه عزم ملت را ضعیف کنند در حالی‌که هوشیار، بیدار و با قامت استوار حرکت عظیم انقلاب را به جلو می‌برتد.

وزیر کشور با بیان اینکه دستگاه‌های امدادرسان و اطلاعاتی امنیتی مشغود به کار هستند، عنوان کرد: علت حادثه در حال بررسی است و پس از قطعی شدن به استحضار مردم می‌رسانیم و خواهشمان این است به شایعات توجه نشود زیرا دشمن به‌دنبال ایجاد جو روانی است.

سازمان اورژانس کشور: تعداد مصدومان حادثۀ تروریستی کرمان تا این لحظه به ۱۸۸ نفر رسیده است.

اعزام هیئتی از مجلس برای بررسی حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

محمود جلالی زاده در گفت‌وگو با شبکه خبر اظهار کرد: تا به الآن هیچ گروه تروریستی این حادثه را به عهده نگرفته است، در تماسی که با مقامات امنیتی نیز داشتم تمامی نیروهای امنیتی حاضر در استان و تهران تمام تلاش خود را صرف این کردند تا ردپاها و هرآنچه مربوط به این حادثه این اقدام را از نزدیک دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه نیروهای امنیتی انتقام شهدای گلزار کرمان را از تروریست‌هایی که با این حرکت فکر می‌کنند ذره‌ای تردید در مسیر حق طلبی ایجاد کنند، خواهند گرفت، افزود: ما باید تلاش کنیم تا حادثه را مدیریت کنیم تا از تکرار آن در همان مناطق و دیگر مناطق جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این حرکت حرکتی کور و از سر استیصال است؛ به‌جای اینکه در میدان نبرد با رزمندگان مبارزه کنند، در حادثه تروریستی از زائران انتقام گرفتند اما این اتفاق در اراده مردم ایران تأثیرگذار نیست.

جلال‌زاده عنوان کرد: از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در حال اعزام هیئتی به منطقه است، همچنین امیدوارم در هفته آینده نیز جلسه ویژه ای برای تحلیل حادثه داشته باشیم.

فردا در سراسر کشور عزای عمومی اعلام شد

در پی حادثه تروریستی کرمان، هیئت دولت فردا را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.

تعداد مصدومان انفجار به ۲۱۱ نفر رسید

براساس آخرین گزارش شبکه خبر، تاکنون در پی انفجار تروریستی در کرمان، ۲۱۱ نفر مجروح شده‌اند.

اسامی شهدای فراجا در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

پایگاه خبری پلیس اسامی شهدای فراجا در حادثه تروریستی امروز گلزار شهدای کرمان را اعلام کرد.

اسامی شهدای فراجا به شرح ذیل است:

سرهنگ دوم شهید مهدی علوی

ستوان یکم شهید رضا مداح

ستوان یکم شهید محمد پورشیخ علی

تعداد مصدومان انفجار به ۲۱۱ نفر رسید

براساس آخرین گزارش از کرمان، تاکنون در پی انفجار تروریستی در کرمان، ۲۱۱ نفر مجروح شده‌اند.

کد خبر 717094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.