اپراتورها موظف به فعال کردن اینترنت ۵G هستند

معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اپراتورها در ازای افزایش ۳۴ درصدی اینترنت، موظف به فعال کردن نسل ۵G هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، مهدی روحانی نژاد امروز _ چهار شنبه سیزدهم دی_ در حاشیه آئین امضای قرارداد اجرای طرح ملی فیبر نوری در بجنورد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: افزایش ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت برای ترافیک بین الملل است و برای ترافیک داخل افزایش قیمتی رخ نداده است.

وی افزود: با درخواست اپراتورها این افزایش قیمت‌ها پس از شش سال صورت گرفته و تا هفته گذشته اینترنت با تعرفه سال ۹۶ محاسبه می‌شد.

معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه موافقت با این افزایش بر اساس درخواست اپراتورها در سال گذشته مبنی بر توان نداشتن سرمایه‌گذاری به منظور نگهداشت شبکه است، گفت: اپراتورها درخواست افزایش حدود ۱۰۰ درصدی تعرفه اینترنت را داشتند، اما در نهایت تصمیم بر این شد که با افزایش تعرفه ۳۴ درصدی و نزدیک به نرخ تورم موافقت شود.

روحانی‌نژاد تاکید کرد: همچنین پایین آمدن رتبه جهانی در کیفیت، رتبه ۷۵ کشور در ارتباطات سیار و رتبه ۱۵۰ در ارتباطات ثابت سبب شد این موضوع بررسی شود.

وی گفت: اپراتورها نیز در قبال این افزایش تعرفه تعهد داده‌اند که خدمات ۵G را فعال کرده و اینترنت ۴G را نیز با کیفیت بیشتری تا ۹۶ درصد توسعه و ارائه دهند.

کد خبر 717085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.