ضرورت نگاه جدی‌تر به تصدی پست‌های کارشناسی طب ایرانی در دانشگاه‌ها

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل گفت: باید نگاه جدی‌تری به بحث تصدی پست‌های کارشناس طب ایرانی در معاونت بهداشت و درمان دانشگاه‌ها داشته باشیم؛ تا با احیای این پست‌ها بتوانیم هرچه سریع‌تر و بهتر ادغام خدمات طب ایرانی در نظام سلامت را که مورد تاکید اسناد بالادستی است، پیش ببریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، نفیسه حسینی یکتا در سومین جلسه آموزشی متقاضیان پست‌های سازمانی ادارات طب ایرانی معاونت‌های بهداشت و درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با اشاره به ضرورت آموزش به عنوان یکی از شرایط احراز صلاحیت و تصدی این پست‌ها، اظهار کرد: بحث جایگاه‌ها و پست‌های اداری برای اجرایی شدن برنامه‌های ملی که در ستاد وزارتخانه برنامه‌ریزی می‌شود بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: ما بالغ بر ۲۹۰ پست را در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور داریم و یکی از مسائل مهمی که وجود دارد بحث آموزش مبانی طب ایرانی به این افراد است که الحمدلله اولین دوره با حضور اساتید مجرب طب ایرانی برگزار شد.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل افزود: همه برنامه‌هایی که در حوزه طب ایرانی داریم، چه در حوزه بهداشت، چه درمان و سایر بخش‌ها، حول یک محور می‌چرخد و آن هم ادغام طب ایرانی در سطح یک نظام سلامت است، فاز یک ادغام طب ایرانی ارائه خدمات طب ایرانی است که در حال حاضر در حال انجام است و فاز بعدی در حال تدوین است که سال آینده با همکاری معاونت بهداشت اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به پست‌های خالی طب ایرانی در حوزه بهداشت، اظهار کرد: باید نگاه جدی‌تری به بحث تصدی پست‌های کارشناس طب ایرانی در معاونت بهداشت و درمان دانشگاه‌ها داشته باشیم؛ تا با احیای این پست‌ها بتوانیم هرچه سریع‌تر و بهتر ادغام خدمات طب ایرانی در نظام سلامت را که مورد تاکید اسناد بالادستی است، پیش ببریم.

حسینی یکتا بر ضرورت همکاری و همدلی بین مسئولان و کارشناسان طب ایرانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: باید با همدلی و همکاری یکدیگر، موانع پیش روی توسعه طب ایرانی را برطرف کنیم و زمینه را برای ارائه خدمات مطلوب‌تر طب ایرانی در نظام سلامت فراهم کنیم.

در این جلسه که دفتر طب ایرانی و مکمل با همکاری انجمن علمی برگزار کرد، مباحثی از جمله اصول و مبانی طب ایرانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بنابر اعلام وبدا گفتنی است؛ جلسه ۳ روزه آموزشی متقاضیان پست‌های سازمانی ادارات طب ایرانی در معاونت‌های بهداشت و درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در ساختمان وزارت بهداشت با حضور اساتید برجسته طب ایرانی برگزار شد.

کد خبر 717070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.