نبود زمین مسکن ملی شهر یاسوج را با مشکل مواجه کرده‌ است

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشترین متقاضی مسکن ملی در استان در شهر یاسوج هستند که با مشکل تامین زمین مواجه هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد و به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در جلسه‌ای با حضور رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن و مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد مشکلات مالی مسکن این استان بررسی شد.

در این جلسه که در محل صندوق ملی مسکن برگزار شد، محمدرضا مهدیار اسماعیلی، رئیس هیئت عامل صندوق ملی مسکن با اشاره به ظرفیت تأمین مالی این صندوق در حوزه مسکن و پشتیبانی از طرح‌های حمایتی مسکن، اظهار کرد: علی‌رغم پتانسیل بالای استان کهگیلویه و بویراحمد، اقدام کافی در این استان برای جذب منابع مالی صورت نگرفته است.

وی افزود: با توجه به اعلام نیاز صورت گرفته از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد، برای سال آینده بیش از سه‌هزار میلیارد ریال از اعتبارات صندوق برای طرح‌های مسکن این استان پیش‌بینی شده که در صورت ارائه برنامه، قابل افزایش است.

محمد راستا، مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکل تأمین زمین در شهر یاسوج به دلیل نبود زمین ملی، دولتی و مازاد دستگاه‌های اجرایی، اضافه کرد: در حالی که بیش از ۵۰ درصد از متقاضیان مسکن استان در شهر یاسوج ثبت‌نام کرده‌اند و برای رفع این مشکل در حال مذاکره با بخش خصوصی هستیم.

وی ثبت نام کنندگان اولیه برای دریافت مسکن در استان کهگیلویه و بویراحمد را ۶۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد حدود ۲۰ هزار نفر تأیید نهایی شده و واجد شرایط هستند. برنامه چهارساله مسکن این استان احداث ۴۸ هزار واحد مسکونی است که ۱۴ هزار واحد آن با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۸۵ درصد در دست اجرا است.

مدیرکل کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: ۸۰۰ واحد مسکن نهضت ملی مسکن، بافت فرسوده و خودمالک در این استان همزمان با دهه فجر به متقاضیان تحویل می‌شود.

کد خبر 717063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.