۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
هوای الوند ناسالم شد

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از وضعیت قرمز آلودگی هوا و حاکم شدن هوای ناسالم در شهر الوند خبر داد.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از ایجاد وضعیت قرمز آلودگی هوا و حاکم شدن هوای ناسالم در شهر الوند خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر شاخص پایش آلایندگی هوا در شهر الوند به ۱۵۴ پی‌پی‌ام رسیده و بنابراین هوای این شهر برای همه گروه‌ها ناسالم است.

وی اضافه کرد: همچنین شاخص پایش کیفی هوا در شهر قزوین هم روی عدد ۱۴۴ پی‌پی‌ام قرار گرفته که به معنی این است که هوای شهر قزوین در وضع نارنجی قرار داشته و برای همه اقشار و گروه‌ها ناسالم به حساب می‌آید.

عضو ستاد فرماندهی پاسخ به عملیات بحران استان قزوین با اشاره به مخاطرات وضعیت هوای ناسالم، اضافه کرد: در چنین شرایطی افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

شیخ‌الملوکی ادامه داد: در ضمن در وضعیت هوای نارنجی که در شهر قزوین داریم، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند. البته با توجه به عدد آلودگی قزوین هم در یک قدمی هوای کاملاً ناسالم است.

وی تصریح کرد: سرمای هوا و ایجاد پدیده وارونگی دمایی در شرایطی که مصرف سوخت‌های فسیلی نسبت به نیمه نخست سال افزایش داشته، علت اصلی افزایش آلودگی هوا در استان قزوین است و در این زمینه نقش عوامل دیگر مانند نیروگاه برق حرارتی باید مورد ارزیابی علمی و فنی قرار گیرد.

کد خبر 717046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.