ضرورت تبیین تئوری و عملی شاخص‌های وجودی سردار شهید سلیمانی

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: دستگاه تعلیم و تربیت باید شاخص‌های وجودی، شخصیت بلند و نگاه آرمانی شهید حاج‌قاسم سلیمانی را برای نسل جدید به صورت تئوری و هم در مقام عملی تبیین و تعریف کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی امروز _چهارشنبه سیزدهم دی_ در اجتماع بزرگ بصیرتی فرهنگیان که در اداره‌کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهار کرد: در دوران عرب جاهلی که دختران را زنده به گور می‌کردند خداوند متعال به پیامبرش دختری عطا کرد و به او دستور قدردانی و سپاسگزاری در برابر این نعمت بزرگ داد.

وی افزود: جایگاه ویژه حضرت زهرا (س) نزد پیامبر اکرم (ص) روشن است و پیامبر به ایشان علاقه شدیدی داشت که البته این علاقه نشأت گرفته از رابطه عاطفی پدر و دختری معمولی نیست بلکه بر اثر ارزش‌ها و کمالاتی است که حضرت زهرا (س) از آن برخوردار بود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: البته این علاقه دو جانبه است و حضرت زهرا (س) یک انسان کامل و الگویی برای انسان‌ها است و اراده و خواست او فانی در خواست خداوند متعال و رسول‌اکرم (ص) است و اگر خداوند چنین جایگاهی به حضرت فاطمه (س) داده بی حساب نیست بلکه برای این است که حضرت جز به خاطر خدا محبت، بغض و غضب نمی‌ورزد.

آیت‌الله محامی ادامه داد: اگر خداوند متعال پیامبرش را به عنوان نماینده خود معرفی و خواسته‌های او را خواسته خود معرفی می‌کند علت آن این است که پیامبر تابع محض خداوند بوده و هیچ انحرافی از وحی الهی ندارد و همین رابطه در خصوص پیامبر اکرم (ص) و حضرت فاطمه (س) نیز هست.

وی تصریح کرد: ما باید از حضرت زهرا (س) و سیره و روش ایشان درس بگیریم چرا که ایشان در جایگاه دختری به گونه‌ای نقش ایفا کرد که ام‌ابیها یعنی مادر پدر نام گرفت و در جایگاه همسری به گونه‌ای بود که حضرت علی (ع) در توصیف ایشان عنوان می‌کند فاطمه (س) بهترین کمک برای من در راه بندگی خداوند است و در مقام مادری فرزندان نمونه‌ای را تربیت کرد و با رعایت همه شئونات زنانگی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی حضور پیدا کرد و مادران باید نقش‌های ویژه بانوان را از حضرت زهرا (س) درس بگیرند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دارای کمالاتی بود که مقام معظم رهبری از ایشان به بزرگی و عظمت یاد کرده، به ایشان اظهار مهر و محبت دارند و از راه و مرام او به عنوان یک مدرسه و مکتب یاد می‌کنند که برخورداری از این جایگاه والا بی حساب نیست و این شهید بزرگوار دارای کمالاتی بود که این کمالات تبدیل به یک مکتب شده و ما باید این مکتب را شناسایی کنیم.

آیت‌الله محامی اضافه کرد: باید این مکتب را به درستی بشناسیم و در این مدرسه به خوبی درس بخوانیم و آموزش و پرورش پیدا کنیم تا در گام بعد بتوانیم نسل جدیدمان را با همین راه، مرام و مکتب رشد و پرورش بدهیم.

وی گفت: دستگاه تعلیم و تربیت نیز باید شاخصه‌های وجودی و شخصیت بلند و نگاه آرمانی این شهید را برای نسل جدید هم به صورت تئوری و هم در مقام عمل تبیین و تعریف کند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: علاقه مقام معظم رهبری به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تنها بر اثر روابط عاطفی و دوستانه نیست بلکه دارای ملاک‌هایی از جمله ولایت‌مداری، بصیرت، آمادگی برای از خودگذشتگی در راستای فرامین رهبری، نگاه واسع و به‌کارگیری همه نیروها از همه طیف‌هایی که در خط اسلام و انقلاب هستند، حضور در جبهه مقاومت و کار با همه گروه‌ها و قبایل بود.

آیت‌الله محامی گفت: خلوص نیت، قصد غربت، مجاهدت شبانه‌روزی، اخلاص، مجاهدت، همت بلند، فکر باز و بصیرت، فردی همچون شهید سلیمانی می‌سازد که رهبری از ایشان به عظمت یاد می‌کنند. شهید سلیمانی ولایت‌مدار بوده و تلاش می‌کرد که حرف مقام معظم رهبری روی زمین نماند و این از شاخصه‌های مهم شهید سلیمانی بود.

وی افزود: در سطح کشور و استان خود مدعیان ولایتمداری زیاد داریم به گونه‌ای که شعار ولایت‌مداری می‌دهند اما در برابر مواضع رهبری موضع می‌گیرند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: نمونه آن گلایه مقام معظم رهبری در دیدار مردم استان را ملاحظه کردیم که ایشان فرمودند اگر به مصوبات سفر دهه هشتاد عمل شده بود تاکنون وضعیت و چهره استان این‌گونه نبود که دولت‌ها کم کاری کردند و در این راستا ایراد به سایر مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی وارد است.

آیت‌الله محامی اظهار کرد: باید با نگاه عبادت و تلاش شبانه‌روزی سعی کنیم تا حرف مقام معظم رهبری بر روی زمین نماند و با جهاد و از خودگذشتگی به دنبال تحقق بیانات مقام معظم رهبری باشیم.

کد خبر 717037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.