جزئیات تعطیلی پنجشنبه‌ ها در یزد

استاندار یزد جزئیات تعطیلی پنجشنبه‌ ها در یزد را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، مهران فاطمی امروز _چهارشنبه سیزدهم دی_ دقایقی پیش در کارگروه توسعه صادرات استان یزد اظهار کرد: تا اطلاع ثانوی همه دستگاه‌های اجرایی استان به جز دستگاه‌های خدمات‌رسان و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در روزهای پنجشنبه تعطیل خواهند شد.

وی افزود: پنجشنبه‌های هر هفته از سیزدهم دی تا سی‌ام بهمن در استان یزد تعطیل است.

محمد حسن پارساییان، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد با اشاره به دستگاه‌های مشمول تعطیلی در روز پنجشنبه، خاطرنشان کرد: هدف از اعمال تعطیلی دستگاه‌ها در این روز، صرفه جویی در مصرف انرژی و اجرای محدودیت‌های ابلاغی برای افزایش ضریب پایداری و کارکرد ایمن شبکه گاز و برق کشور است. از تعطیلی دستگاه‌های اجرایی استان یزد در روزهای پنجشنبه خبر داد و گفت: دستگاه‌های خدمت‌رسان، مراکز درمانی و مدارس استان از این قاعده استثنا هستند.

وی با اشاره به انجام امور دستگاه‌های مشمول تعطیلی روز پنجشنبه، به صورت دور کار، خاطرنشان کرد: هدف از اعمال تعطیلی دستگاه‌ها در این روز، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و نیز اجرای محدودیت‌های ابلاغی برای افزایش ضریب پایداری و کارکرد ایمن شبکه گاز و برق کشور است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد با تاکید بر رعایت الزامات مصرف ایمن و بهینه گاز و برق در دستگاه‌ها، تاکید کرد: دستگاه‌ها ملزم به رعایت دمای ۱۸ درجه سانتی گراد و نیز روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز وقت اداری و خاموشی آنها یک ساعت قبل از پایان وقت اداری هستند.

پارسائیان با اشاره به ضرورت خاموشی وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل، گفت: استفاده از دستگاه‌های گاز سوز استاندارد با برچسب انرژی بالا، سرویس و تعمیر دوره‌ای تجهیزات مربوطه و نصب سامانه پایش هوشمند موتور خانه، مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها ملزم به کاهش حداقل، ۲۰ درصد مصرف گاز نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ هستند، تاکید کرد: در صورت عدم رعایت موارد، شرکت گاز ملزم به ارسال پیامک اخطار و در صورت تکرار قطع جریان گاز تا زمان اصلاح وضعیت مصرف خواهد بود.

در همین خصوص محمدحسین پارسائیان، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: براساس بند ۴ مصوبات پانزدهمین جلسه کارگروه انرژی استان، همه دستگاه‌های اجرایی استان به جز دستگاه‌های خدمات‌رسان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از سیزدهم دی تا سی‌ام بهمن در روزهای پنجشنبه تعطیل می‌شود و امور در این ایام به صورت دور کاری انجام خواهد شد.

کد خبر 717028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کشاورز IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 0
    دورکاری ادارات که مشهود نبود ولی الزام مراکز توانبخشی معلولین به حضور در پنج شنبه ها و سردرگمی این مراکز دراین نوع تعطیلات همیشه اجحافی در حق این کاربری ها بوده است. در تعطیلات تابستان مدارس، این مراکز تابع قوانین آموزش و پرورش نیستند ولی در سایر زمان ها استنباط مشترک می شود. برای تعطیلی آب و هوایی واپیدمی یا صرفه جویی انرژی لطفا مراکز توانبخشی معلولین را جزو آموزشی و مدارس تلقی نفرمائید